Menu

Conception: The Noise Records era. Reedycje pierwszych albumów

BMG kontynuuje reedycję klasycznych albumów wytwórni The Noise Records i wydaje reedycje płyt Conception. Ten norweski zespół to klasyka progresywnego metalu, którego muzyka z pierwszego etapu działalności pokazuje rozwój tego gatunku i jak wielki wkład w niego, jak i także w power metal oraz metal symfoniczny.

Conception to zespół, który był kamieniem milowym w rozwoju metalu progresywnego, a także mający swój wkład w power metal czy metal symfoniczny. To obowiązkowa pozycja dla fanów tych gatunków.

Połączenie wyjątkowych umiejętności technicznych muzyków z szeroką gamy ekspresji wokalnych, miksowanie różnorodności stylistycznych, tworzenie pięknych melodii, ciężkich riffów oraz mocnego uderzenia perkusji było receptą na sukces muzyków pochodzących z przemysłowego miasta Raufoss w Norwegii.

Pomimo że początkowo mieli być zespołem thrash metalowym, już w trakcie nagrywania materiału na pierwszy album okazało się że pójdą w zupełnie inna stronę. Nie szablonowe granie było początkowo przeszkodą dla jego lidera Tore Østby'ego w poszukiwaniu wytwórni. Głęboka wiara w swoje umiejętności i wyjątkowość muzyki którą nagrywają skłoniła jego i wokalistę oraz współtwórcę większości muzyki Roya Khana oraz pozostałych muzyków do założenia własnej wytwórni i wydania pierwszego albumu własnym sumptem.

Jednak po wysłaniu demo z nagraniami na drugą płytę do Noise Records i estyma świetnego wykonawcy koncertowego wystrzeliła Conception w stronę gwiazdy międzynarodowej.

Każdy z albumów to historia rozwoju i ewolucji muzyki Conception i ciekawy wgląd w jak spójny sposób utalentowani muzycy mogli połączyć ze sobą tak odległe gatunki jak metal, rock progresywny, pop, elementy symfoniczne, a nawet flamenco.

Dziś BMG przypomina spuściznę tego ważnego dla muzyki zespołu i wyda pierwszy raz jego albumy na winylach. Nowe wydania będą miały odświeżony mastering a także dodatkowe utwory, które nigdy nie były publikowane oraz wykonania na żywo z czasów promocji tych albumów.

BIO:

Conception wyłonił się z przemysłowego miasta Norwegii na początku lat ‘90tych., stając się od razu przedstawicielem progresywnego metalu. Swoje inspiracje czerpali z bardzo szerokiej gamy gatunków, począwszy od hard rocka i metalu, przez flamenco i fusion jazz. Dowodzony przez niezwykle utalentowanego gitarzystę Tore’go Østby i Roya Khana - wokalistę z klasycznym wykształceniem muzycznym, zespół Conception wydał cztery albumy pomiędzy 1991 a 1997 rokiem. Każdym z nich to olbrzymi wkład w rozwój metalu. Żeby przypomnieć o tym jak kreatywnym i technicznie sprawny był wówczas Conception, te płyty zostaną wznowione przez BMG, a każda z nich dodatkowo zawierać będzie materiał nigdy niepublikowany.

Kiedy w 1989 r. Tore Østby założył Conception, jego wizją był thrash metal. Ale gdy zespół zaczął nagrywać muzykę na swój debiutancki album, ‘The Last Sunset’, stało się jasne, że szli w zupełnie innym kierunku. Skład został poszerzony o lokalne talenty: Arve Heimdala (perkusja) i Ingara Amliena (bas), którzy wnieśli do muzyki Conception solidną podstawę rytmiczną, niestandardowe brzmienie oraz swoje nieprzeciętne umiejętności techniczne. Grupę uzupełnili Roy Khan ze swoim potężnym i melodyjnym śpiewem, który szlifował przez lata w uczelni Tonheim Folkehøgskole.

Większość muzyki na ‘The Last Sunset’ zostało napisanej gdy Roy Khan dołączył do Conception, co oznacza że miał on tylko miesiąc na opanowanie materiału, przygotowania i próby przed nagraniem. Okazało się wtedy, że Tore i Roy pasują do siebie idealnie jako para kompozytorów i potwierdziło się to, gdy wspólnie już napisali tytułowy utwór na płytę.

Wydany w 1991 roku, ‘The Last Sunset’, był albumem zrodzonym z miłości - zespół musiał go sam sfinansować i wydać, zakładając do tego celu wytwórnię CSF Records. Ten ruch był manifestacją pewności siebie muzyków i oddania w pełni swojej pracy i sztuki. Recenzenci bardzo szybko podchwycili temat, wypowiadając się pozytywnie o debiucie Conception. Utwór tytułowy zyskał wyjątkowe zainteresowanie ze strony radia w Norwegii, a także w Wielkiej Brytanii: dj BBC - Tommy Vance poświęcał im wiele uwagi w swoim programie The Friday Rock Show.

Recenzenci ‘The Last Sunset’ od razu wychwycili istotę muzyki Conception: świeże podejście do progresywnego metalu. Ciężkie i agresywny riffy w utworze ‘Building A Force’, dynamiczne fajerwerki ‘Fairy’s Dance’ oraz groove w ‘Bowed Down With Sorrow’ zapierały dech w piersi. Głos Khana perfekcyjnie uzupełniał ciężkie brzmienie gitar i dodawał światła muzyce oraz wnosił silny ładunek emocjonalny do każdej nuty. Technika muzyków powala, nie tylko w kunszcie gry, ale także w tym że nie dominuje ona nad piosenkami. Ciekawostki, takie jak wykorzystanie przez Østby muzyki latynoskiej, np. flamenco we fragmentach ‘War Of Hate’ stanowią najciekawsze fragmenty albumu.

‘The Last Sunset’ i reputacja zespołu jako świetnie wykonującego swoją muzykę na żywo, przykuła uwagę Karla Ulricha Walterbacha - założyciela wytwórni Noise Records. W 1993 roku, po otrzymaniu nagrań demo na drugi album wytwórnia podpisała z zespołem kontrakt.

Nagrana z Tommy Newton’em w Niemczech, płyta ‘Parallel Minds’ była jedną z najważniejszych w historii Conception. Tak jak debiutancki album był przejściowym, wprowadzającym słuchacza i zespół w obrany kierunek, tak jego kontynuacja była już mocną definicją stylu i drogi obranej przez Conception. W tym przypadku dość jasna produkcja wtóruje chwytliwym utworom z zarówno rockowym i melodyjno-popowym zabarwieniem. Nadal jest tu sporo ciężkiego grania, jak w przypadku ‘Water Confines’, czy brzmiącego jak Judas Priest ‘Roll The Fire’, jednocześnie ‘Wolf’s Lair’ to pozytywny młot dźwięku. Khan rozwija tu w pełni swoje umiejętności wokalne w zarówno pełnych mocy utworach, jak i balladach - nikt nie przejdzie obojętny słysząc ‘The Promiser’, czy epicki utwór zamykający album, ‘Soliloquy’.

Parallel Minds wyszedł w listopadzie 1993 roku i otworzył drzwi międzynarodowej sławy dla Conception. Pewność siebie zespołu rosła równo z ich ambicjami, czego rezultatem był trzeci album ‘In Your Multitude’.

Wydany w 1995 roku ‘In Your Multitude’ przyniósł dla słuchaczy nowe źródła emocji wraz z rozwojem ich progresywnych tendencji, ale bez poświęcania melodii i emocji w muzyce. To dość skomplikowany album, który wymaga od słuchacza uwagi i powtórnego odsłuchu żeby w pełni go doświadczyć. Mistyczna atmosfera na nim zawarta przenika cały album, włącznie z jego szalonymi partiami jak np. ‘Some Wounds’ i ‘Missionary Man’. Znów dają o sobie tu znać inspiracje flamenco Tore Østbyiego, tylko jeszcze mocniej jak w dłuższym ‘Under A Mourning Star’. To bez wątpienia jeden z najlepszych utworów progresywnego metalu lat ‘90tych.

Po ugruntowaniu swojej reputacji jako zespołu progresywno metalowego po trzech albumach, Conception zaskoczył fanów wydając swoją czwartą płytę w 1997 zatytułowaną ‘Flow’. Były tam wszystkie znane charakterystyczne dla ich muzyki elementy - piękny, emocjonalny śpiew Khana, potężne brzmienie, słynna ‘technika’ utworów, czy porywająca atmosfera, z tym że tym razem zespół postawił na melodie. Zupełnie inaczej niż na poprzednich płytach, ale nadal z niezwykle porywającym klimatem zespół nagrał takie perełki jak ‘Gethsemane’ i ‘Cardinal Sin’, gdzie przebijają się nowe w ich muzyce elementy muzyki elektronicznej. Głos Khana jak zwykle wykonuje tu niezwykłe akrobacje, a utwory ‘Tell Me When I’m Gone’ czy ‘Would It Be The Same’ przypominają że zespół nadal kroczy ścieżką mocnego uderzenia i groove’u.

Album ‘Flow’ zakończył pierwszy rozdział w historii zespołu. Począwszy od 1997 roku rozpoczęła się ponad 20 letnia przerwa w funkcjonowaniu Conception. Muzycy zaczęli udzieli się wtedy w innych projektach: Khan w Kamelot, Østby w ARK, a Amlien w Crest Of Darknes. Dopiero w 2018 roku zespół znów reaktywował się i nagrał EP, a dwa lata później pełny album. Reakcja na ich powrót była niesamowita, podkreślała jak ważnym dla metalu progresywnego, metalu i generalnie ciężkiej muzyki był Conception.

BMG wznawia ‘The Last Sunset’, ‘Parallel Minds’, ‘In Your Multitude’ oraz ‘Flow’ w rozszerzonych wersjach, które wzbogacone zostaną o nigdy nie publikowane utwory i wykonania na żywo. Ten dodatkowy materiał na płytach zapewni fanom wgląd w różnorodność grania w poszczególnych okresach historii Conception. Pokaże także ewolucję jaką przechodziły kompozycje, zanim ich pełna wersja trafiła na płytę oraz kunszt ich wykonywania podczas koncertów.

Tore: “Reaktywacja zespół i powrót na wspólną ścieżkę muzycznej podróży był dla nas fantastyczną sprawą. Wszyscy mieliśmy niezwykłą chęć odkryć nasze albumy i siebie samych ponownie. Każdy album pokazuje inne stadium rozwoju nas samych jako zespołu i naszej historii jako muzyków. Słychać to z płyty na płytę. Jesteśmy dumni z każdej z nich, tak jak je wtedy nagraliśmy.”

Roy: “Widzieliśmy rosnące zainteresowanie naszymi pierwszymi albumami w ostatnich latach i jesteśmy niezwykle szczęśliwi mogąc je znów wydać we współpracy z BMG. I to co nas dodatkowo cieszy to możliwość wydania naszych wczesnych nagrań demo i utworów niepublikowanych z bardzo wczesnego okresu na tych płytach, jako dodatki. Te wczesne demówki pokazują jeszcze dokładniej jaką podróż i ewolucję jako zespół przeszliśmy od naszych początków do tego kim jesteśmy dzisiaj. Miłego słuchania!”

źródło: BMG
Czytaj dalej...

"Stara Gwardia " debiutancki album tria Toguslav Brandt

Niedawno ukazała się ich debiutancka płyta. Mówią o sobie “Toguslav Brandt – Motorcycle Rock Band”. Z klimatu easy riders i mocy hard rocka wyrasta to wyjątkowe trio z Gołdapi. Ich klasyczne brzmienie pokochało już wielu fanów. Liczne koncerty zespołu gromadzą sporą publiczność a szczerość wyrazu przekonuje każdego. Album kapeli nosi tytuł “Stara Gwardia”.

" Nasza debiutancka płyta jest zbiorem 10 utworów, które są zwyczajnie naszą biografią, opowieścią o młodzieńczych latach, wzlotach, upadkach, o wyjściu z mrocznej strony życia. Sam pomysł na nagranie płyty pojawił się już w 2005 roku, ale był długotrwałym procesem, wręcz drogą krzyżową z licznymi przeszkodami, spotykaliśmy się z odrzuceniem ze strony wielu ludzi. To była droga przez łzy, krew i zwątpienie we wszystko. Po wielu upadkach i kolejnych reaktywacjach w końcu udało się przy pomocy wspaniałych ludzi zacząć wreszcie proces nagrywania płyty. Utwory, które wybraliśmy na ten album nie mogły być o niczym innym jak tylko o naszej drodze. W grudniu 2021 r zakończyliśmy nagrania, a płyta po obróbce i miksie pojawiła się oficjalnie w marcu. Spotkała się z bardzo pozytywnymi opiniami wśród ludzi, fanów, jest promowana m.in. przez suwalskie Radio 5 i pojawia się w innych rozgłośniach. Właśnie startujemy z szerszym promo. Chcielibyśmy, żeby nasza historia wydostania się z ciemnej strony życia dotarła do jak największej ilości ludzi, to historia zapisana w 10 utworach , której nadaliśmy tytuł "Stara Gwardia" - mówi gitarzysta grupy Przemek Archibald Berg

W ostatnim czasie zespół promował album na kilkunastu koncertach a najbliższe odbędą się już niedługo :

22.07 Piątek - V-Boyen Giżycki Klub Motocyklowy
23.07 Sobota - Olecko - Motocyklowi Czarno Czarni Olecko
23.07 - Węgorzewo - Przegląd Zespołów Rockowych Gościniec u Kalicha

Polecamy klip i utwór promujący album "Stara Gwardia" zatytułowany “Król osiedla”" https://www.youtube.com/watch?v=2s0F99dVYjA


źródło: M-ART Artistic Agency & M-ART Mundus
Czytaj dalej...

Slipknot ujawnia szczegóły dotyczące nowego albumu ''The End, So Far''

Grupa Slipknot ujawniła szczegóły dotyczące nowego albumu. Płyta "The End, So Far" ukaże się 30 września. Wraz z ogłoszeniem premiery, zespół z Iowy opublikował główny singiel promujący wydawnictwo - "The Dying Song (Time To Sing)". Za reżyserię klipu do utworu odpowiada członek formacji, M. Shawn Crahan znany też jako Clown. Teledysk i sam utwór pokazują, że jeden z najpopularniejszych i najbardziej enigmatycznych zespołów na świecie niestrudzenie wytycza nowe szlaki, wciąż na nowo definiując muzykę rockową.

- Nowa muzyka, nowa sztuka, nowe początki. Szykujcie się na koniec - zapowiada album Crahan.

Nad brzmieniem materiału czuwali muzycy Slipknot i Joe Barresi. Na "The End, So Far" znalazł się opublikowany niespodziewanie singiel "The Chapeltown Rag". Album stanowi następcę znakomicie ocenionego zestawu "We Are Not Your Kind", który był dla grupy trzecim z rzędu, który dotarł na szczyt zestawienia Billboardu. Płyta pojawiła się też wysoko na listach sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Francji czy Szwecji.

Nagradzani Grammy metalowcy ze Slipknot są właśnie w trakcie trasy, w ramach której 7 sierpnia wystąpi w trójmiejskiej Ergo Arenie.

Lista utworów "The End, So Far":

1. Adderall

2. The Dying Song (Time To Sing)

3. The Chapeltown Rag

4. Yen

5. Hivemind

6. Warranty

7. Medicine For The Dead

8. Acidic

9. Heirloom

10. H377

11. De Sade

12. Finale

Nigdy nie było takiego zespołu jak Slipknot i nigdy nie będzie. Ekipa z Iowy to najbardziej bezkompromisowa i unikatową formacja na planecie, której wpływy przekraczają gatunki i pokolenia. Od powstania w 1999 roku, muzycy zdobyli Grammy, 10 platynowych i 41 złotych płyt. Ponadto zgromadzili 8,5 miliarda streamów i 3,5 miliarda wyświetleń klipów, co jest bezprecedensowe dla rockowego zespołu w tym pokoleniu lub jakimkolwiek innym. "Rolling Stone" umieścił wydany w 2001 roki album "Iowa" w zestawieniu "100 najlepszych metalowych albumów wszech czasów".
- Są najważniejszym zespołem epoki - podsumował "The Ringer". Ich poprzednia płyta "We Are Not Your Kind" była trzecią z rzędu na szczycie notowania Billboard 200. Wydany w 2019 roku album znalazł się także na 1. miejscu list sprzedaży w 12 krajach. "The End, So Far" to siódme studyjne dzieło bandu, po którym nic nie będzie takie same.

źródło: Warner Music Poland
Czytaj dalej...

Sierpniowy Metal Hammer

Nowe wydanie magazynu Metal Hammer właśnie trafiło do punktów sprzedaży. Tematem głównym jest tym razem rozmowa z muzykami zespołu Amon Amarth. Jak we wstępniaku tłumaczy redaktor naczelny: „Niby mamy środek wakacji, ale mam wrażenie, że w branży muzycznej dzieje się więcej niż zazwyczaj. Być może to efekt popandemiczny – ukazują się właśnie płyty, które muzycy tworzyli i nagrywali wtedy gdy nie mogli koncertować. W najbliższych tygodniach trafią do nas nowe płyty Amon Amarth, Behemoth, Porcupine Tree, Arch Enemy, Megadeth, Ozzy'ego Osbourne'a i wiele, wiele innych. O wszystkich oczywiście napiszemy, a na pierwszy ogień idą dwie mocne premiery ze stajni Sony: Amon Amarth spoglądają na Was z naszej okładki, a w środku numeru znajdziecie także obszerny wywiad z Arch Enemy.”
Oprócz popularnych tematów w piśmie znalazło się także miejsce dla tych bardziej niszowych, stąd nasze rozmowy z Wailin Storms, Stillborn, Misery Index czy intrygującą grupą Koń. Polecamy!

źródło: Metal Mind Productions
Czytaj dalej...

Maja Konarska (MOONLIGHT) prezentuje trzeci singiel z solowej płyty

Maja Konarska (MOONLIGHT) prezentuje trzeci singiel z solowej płyty. MajaKo - Maja Konarska - wokalistka, autorka tekstów, kompozytorka. Gra jednym palcem na klawiszach i ukulele. Przez wiele lat związana z zespołem Moonlight, z którym nagrała 12 płyt. Wielokrotnie występowała gościnnie z innymi wykonawcami i zespołami: Gabriel Fleszar, Curcuma, Quo Vadis, Tumbao i wiele innych. Udzielała się także w piosence aktorskiej, piosenkach dla dzieci, reklamie radiowej i telewizyjnej. Zdarzyło jej się nawet dubbingowane bajek. Teraz MajaKo - autorka i kompozytorka piosenek ironicznych, które wkręcają się w głowę niczym brzęczenie muszki.

Komentarz artystki w związku z premierą nowego utworu: “"Kaziu wróć" - piosenka powstała po spotkaniu z kolegą z dawnych lat. Uśmiechnął się do mnie szeroko 
i ujrzałam "brak".. dopisałam do tego uśmiechu historię która okazała się w dużej mierze prawdziwa. Wakacyjna piosenka do której można nawet tupnąć nóżką.
Zabawna choć z odrobiną smutku."



W powstawaniu płyty udział wzięli:

Kompozytorka i autorka tekstów - Maja Konarska

Aranżacje - Maja Konarska, Konrad Kienitz

Producent muzyczny - Konrad Kienitz

Miks i mastering - Konrad Kienitz

Gitara, gitara basowa, ukulele - Konrad Kienitz

Perkusja - Jakub Rutkowski

Gościnnie:

Gitara: Roland Williams w utworach „Oj dziewczyno” i „Bachory”

Wiolonczela: Marta Kaźmierczak w utworze „Larwa Miłości”

Nagrań dokonano:

Perkusja: Taktik - partyzantka kultury i sztuki | Realizacja: Marcin Gągola

Wokal: Franciszek Banet Studio | Realizacja: Franciszek Banet

Gitara, gitara basowa, ukulele: Kienitz Production | Realizacja: Konrad Kienitz

źródło: Solid Rock PR
Czytaj dalej...

Rock in Jasło już 30 lipca !

Zapraszamy na festowal rockowy do Jasła 30 lipca. Adam Pucykowicz szef imprezy będzie gościem audycji Rock Radio 27 lipca w godz. 19.10 do 21.00 w Polskim Radiu Rzeszów.

Impreza:

Przystanek Kwiatowa Jasło

Czas trwania: 7 godz. 30 min


Festiwal "Rock In Jasło" jest to zwycięski projekt Budżetu Obywatelskiego. Wstęp na koncerty: Bezpłatny.

Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS