Menu

BRUCE DICKINSON "THE MANDRAKE PROJECT". Premiera solowego albumu wokalisty Iron Maiden

"The Mandrake Project" to 10 nowych utworów Bruce'a Dickinsona. Płytę nagrał razem ze swoim wieloletnim współpracownikiem i gitarzystą - Royem Z. Na albumie znajdują się single 'Afterglow of Ragnarok' i 'Rain On The Graves'.

Album "The Mandrake Project" jest dziełem życia Bruce'a Dickinsona - historia jego powstania sięga kilkunastu lat wstecz. Tyle powstawały pomysły na tę płytę, jednak wokalista był zajęty graniem w swojej macierzystej formacji - Iron Maiden.

Płyta jest ciężka pod względem brzmienia i bogata w treść jeśli chodzi o warstwę muzyczną i liryczną. "The Mandrake Project" to także najlepsze w karierze Bruce'a Dickinsona wykonania wokalne.

"The Mandrake Project" to także komiks o tym samym tytule, którego współautorami są Bruce Dickinson oraz scenarzysta Tony Lee (słynny autor takich dzieł jak np. "Dr. Who") i rysownik Staz Johnson (rysujący dla kultowego wydawnictwa 2000AD), a okładki wykonał wielki mistrz Bill Sienkiewicz. Wydany zostanie w postaci 12 książek, które razem stworzą cykl 3 serii historycznych.

W kwietniu ruszy wielka trasa koncertowa po całym świecie. Bruce grać będzie ze swoim zespołem, którego skład niedawno ogłoszono: dwóch fenomenalnych gitarzystów: Philip Naslund i Chris Declercq, perkusista Dave Moreno, basistka Tanya O'Callaghan oraz wirtuoz instrumentów klawiszowych - Mistheria.

W Polsce Bruce Dickinson wystąpi w ramach Mystic Fest w Gdańsku (5-8 czerwca).


The Mandrake Project – lista utworów:
Afterglow Of Ragnarok
Many Doors To Hell
Rain On The Graves
Resurrection Men
Fingers In The Wounds
Eternity Has Failed
Mistress Of Mercy
Face In The Mirror
Shadow Of The Gods
Sonata (Immortal Beloved)

źródło: Filip Sarniak BMG
Czytaj dalej...

Reedycja klasycznego albumu Siena Root - "A New Day Dawning" na winylu i Nadchodzące Koncerty!

OSKAR Records przedstawia winylową reedycję klasycznego albumu Siena Root - A New Day Dawning! Płyta "A New Day Dawning" to debiutancki krążek Siena Root, który ukazał się w 2004 roku. Album zawiera 13 utworów, które łączą wpływy takich zespołów jak Led Zeppelin, Deep Purple, Pink Floyd czy The Doors.

Odświeżona wersja dostępna w dwóch wariantach kolorystycznych (black i yellow/red marble) tylko na IndependentMusicMarket.com

Przypominamy również o nadchodzących koncertach zespołu, które odbędą się już w następnym tygodniu!


Zespół wystąpi:

08.03.2024 Gdynia, Blues Club Wydarzenie na Facebook

09.03.2024 Warszawa, Odessa Club Wydarzenie na Facebook

10.03.2024 Przeciszów, Dom Kultury Wydarzenie na Facebook

11.03.2024 Poznań, 2progi Wydarzenie na Facebook

Siena Root to nie tylko muzyka, to podróż w czasie do ery, gdy rock rządził światem. Inspirując się klasykami hard rocka, kapela tworzy unikalne brzmienie, które jest hołdem dla minionych dekad. Ich zaangażowanie w analogowe metody nagrywania podkreśla autentyczność i głębię ich muzyki, pozwalając fanom doświadczyć niepowtarzalnej atmosfery tamtych lat.

To wydarzenie jest dla każdego! Zarówno dla zagorzałych fanów ciężkiego brzmienia, jak i dla tych, którzy pragną odkryć autentyczne korzenie rocka. Nie przegap tej wyjątkowej okazji, by poczuć prawdziwego ducha rocka na żywo!


Bilety dostępne w cenie 75 zł (85 zł w dniu koncertu) na bilety24


źródło: Independent Music Market
Czytaj dalej...

Premiera tytułowego utworu z nowej płyty legendy niemieckiego heavy metalu!

Legendarny heavy metalowy zespół ACCEPT wydaje swój pierwszy singiel, tytułowy utwór z nadchodzącego albumu “Humanoid”, który ukaże się 26 kwietnia 2024 roku! Potężny pierwszy singiel zawiera ostre jak brzytwa riffy w prawdziwym stylu ACCEPT i komentuje nasze uzależnienie od technologii. Dystopijna atmosfera teledysku doskonale uzupełnia utwór, przedstawiając wyraźny kontrast pomiędzy ścianą wideo a zespołem, występującym przed nią na żywo.

ACCEPT był pierwszą heavy metalową formacją z Niemiec, która eksplodowała na arenie międzynarodowej, wpływając na całe pokolenie. Założony w 1976 roku zespół ACCEPT pozostaje na szczycie sceny z niezliczoną liczbą wyprzedanych koncertów, głównymi miejscami na wszystkich najważniejszych międzynarodowych festiwalach, Złotymi Płytami, które szturmowały pierwsze miejsca na listach przebojów i kolosalną liczbą sprzedanych albumów na przestrzeni lat.

Fani będą mieli okazję usłyszeć nowe utwory na żywo wkrótce po wydaniu “Humanoid”, podczas południowoamerykańskiej trasy ACCEPT rozpoczynającej się pod koniec kwietnia, a także na wielu dużych europejskich letnich festiwalach – w tym Hellfest, Wacken i Masters of Rock. Bilety na europejską trasę koncertową ACCEPT na jesień 2024 również są już w sprzedaży. Obejrzyj teledysk i zabezpiecz swoją kopię “Humanoid” już teraz!

ACCEPT o “Humanoid”:
„Piosenka nawiązuje do wszechobecnego tematu sztucznej inteligencji (AI). W dziwny sposób wkroczyliśmy w ekscytujące czasy… Rewolucja cyfrowa ma ogromny wpływ, prawdopodobnie większy niż wszystko, przez co ludzkość kiedykolwiek przeszła. Rewolucja przemysłowa była ogromna, ale ta może być jeszcze większa, a jesteśmy dopiero na jej początku. Jednak trochę się też boimy, że ludzkość się w tym wszystkim zagubi i zostanie zepchnięta na bok. Piosenka robi wrażenie i prowokuje!”

„Na ‘Humanoid’ ACCEPT po raz kolejny odniósł sukces w przekazywaniu esencji heavy metalu: ostrych riffów, wysublimowanych solówek, wielkich melodii. Trzeba tego posłuchać głośno!”
- Metal Hammer (Niemcy) -

Po raz kolejny sfinalizowany przez wiodącego producenta metalowego Andy'ego Sneapa (Judas Priest, Amon Amarth, Testament, Saxon itp.) w jego Backstage Recording Studios Ltd. w Derbyshire w Wielkiej Brytanii, „Humanoid” jest niesamowitym osiągnięciem muzycznym i kolejną światowej klasy pozycją w katalogu ACCEPT. Album będzie dostępny w różnych formatach na całym świecie, niektóre z nich są ściśle limitowane.
“Humanoid” dołącza do absolutnych klasyków gatunku, takich jak “Balls To The Wall”, który pokrył się złotem w USA i Kanadzie, “Metal Heart” oraz nowszych arcydzieł, takich jak “Blood of the Nations” i album “Blind Rage”, który zajął pierwsze miejsce na listach przebojów. Płyty Accept regularnie plasują się na krajowych listach przebojów Top 10, a globalna sprzedaż przekracza 17 milionów egzemplarzy.

ACCEPT nigdy nie unikał gorących tematów i ten krążek nie jest wyjątkiem. Jednak siedemnasty album studyjny zespołu z pewnością nie jest albumem koncepcyjnym. Porusza takie tematy jak sztuczna inteligencja i to, jak nasza zależność od technologii stopniowo pozbawia nas indywidualności.To swoiste ostrzeżenie. Ponieważ wokalista Mark Tornillo nigdy nie będzie zwolennikiem ery cyfrowej, utwór tytułowy równoważy surowymi emocjami, słabościami, znaczącymi Rytuałami Przejścia, które spotykamy na ścieżce życia i cechami, które czynią nas ludźmi: uczuciem dyskomfortu, starzeniem się, radzeniem sobie z bólem, rozczarowaniem i ostatecznym przystankiem dla każdego: śmiercią.

Lista utworów:
1 Diving Into Sin
2 Humanoid
3 Frankenstein
4 Man Up
5 The Reckoning
6 Nobody Gets Out Alive
7 Ravages Of Time
8 Unbreakable
9 Mind Games
10 Straight Up Jack
11 Southside Of Hell

źródło: press
Czytaj dalej...

Eliminacje do Bloodstock Festival w Katowicach, Wrocławiu i Skarżysku-Kamiennej

Konkurs Bloodstock Metal 2 The Masses ma na celu wyłonienie jednego reprezentanta Polski, który w nagrodę wystąpi podczas najbliższej (2024) edycji legendarnego festiwalu open air w pobliżu angielskiego Derby. Dotychczas koncerty eliminacyjne odbyły się w Krośnie, Poznaniu, Łodzi, Toruniu, Gdańsku oraz Słupsku. Podczas koncertów eliminacyjnych pojawią się zaproszeni goście specjalni, a zespoły konkursowe oceniać będzie jury złożone z przedstawicieli branży muzycznej. Po każdym występie wyłoniony będzie jeden zespół finałowy: zwycięski skład spotka się 1 czerwca 2024 roku na scenie chorzowskiej Leśniczówki. Tam, podczas krajowego finału, wybrany będzie polski reprezentant na Bloodstock 2024.

Krajowe eliminacje najważniejszego festiwalu metalowego na Wyspach Brytyjskich dotrą do Katowic, Skarżyska-Kamiennej oraz Wrocławia.

Podczas eliminacji wystąpią:

KATOWICE: Cry Of The Nile (death), Khrognar (deathcore), Mercurius (progressive), Narrenturm (experimental)
SKARŻYSKO-KAMIENNA: Kingdom of Rock (heavy), SARS (groove), Synapsa (deathcore)
WROCŁAW: Datura (post), Methopia (alternative), Misscore (rock), Netherless (metalcore),


Koncerty odbędą się:

01.03.2024 - KATOWICE, Piąty Dom wydarzenie FB | bilety

02.03.2024 - SKARŻYSKO-KAMIENNA, Semafor wydarzenie na FB | bilety

03.03.2024 - WROCŁAW, Liverpool wydarzenie na FB | bilety

W roli gości specjalnych na najbliższych koncertach eliminacyjnych wystąpią:

Katowice: CZARNY BEZ (folk/industrial) oraz AXE CRAZY (heavy)
Skarżysko-Kamienna: SACRIVERSUM (gothic/doom/death) oraz SETHEIST (thrash/heavy/progressive)
Wrocław: SACRIVERSUM (gothic/doom/death) oraz CZARNY BEZ (folk/industrial)
Sacriversum - Tears - Reactivation Concert
CZARNY BEZ - Postrzyga (Official Video)

źrodło: Solid Rock PR
Czytaj dalej...

Sacrament z Gorlic planuje wydać nowy album

Grupa heavy trash metalowa SACRAMENT powstała 1988 roku w GORLICACH.Była jedną z pierwszych kapel w reginie grających taki gatunek muzyki.Zespoł koncertował przez dwa lata i brał udział w różnych przegladach muzyki rockowej na ogół z dobrym skutkiem. Niestety w 1990 po przeglądzie TURNIEJU MŁODYCH TALENTÓW WE WROCŁAWIU zespół zawiesił działalność. Reaktywacja nastąpiła w lipcu 2022 roku, a pierwszy koncert odbył się na WOŚP w 2023 w Bieczu. Następne były Dni Gorlic z gościnnym udziałem TITUSA z ACID DRINKERS.Występ ten pozwolił im zaistnieć szerzej w mediach. We wrześniu 17 zagrali w  WARSZAWIE W KLUBIE PROGRESJA jako support GRZEGORZA KUPCZYKA  Z ZESPOŁEM CETI. W 2024 planują wydać nowy album.
Czytaj dalej...

SILVER ROCKET "Infinity Fidelity" premiera 29/02/2024

Album podsumowujący dwie dekady nieoczywistej ścieżki Silver Rocket i intrygujący soundtrack do nadchodzącej rzeczywistości.

Nagradzany, autorski projekt Mariusza Szypury powraca z nowym concept albumem. Najnowsza produkcja – zatytułowana „Infinity Fidelity" – od pierwszych dźwięków pochłania gęstymi melodycznie i harmonicznie monumentalnymi dźwiękami, w czym udział ma również nowatorski system w jakim został nagrany i wyprodukowany album. Tu fascynacja technologią Mariusza Szypury – producenta, kompozytora i multiinstrumentalisty – spotkała się z doświadczeniem Jacka Gawłowskiego, laureata Grammy, który jest jednym z prekursorów i wiodących w Europie reżyserów dźwięku miksujących i produkujących w zaawansowanej technologii Dolby Atmos. Ta kooperacja zaowocowała głęboko immersyjnym doświadczeniem jakie przynosi słuchanie „Infinity Fidelity". Dolby Atmos to system przestrzennego dźwięku dający doświadczenie nieporównywalne z żadnym wcześniejszym nagłośnieniem. Sprawia, że muzyka odbierana jest ultrasensorycznie co wywołuje efekt zanurzenia w kompozycjach.

Nie tylko ze względu na najnowszą technologię „Infinity Fidelity" wykracza daleko poza tradycyjne ujęcie albumu muzycznego. To instalacja artystyczna, w której muzyka oczywiście odgrywa główną rolę, ale każdy utwór dopełniają oryginalne stworzone przez Mariusza Szypurę wizualizacje. Nie dziwi to, gdy przypomnimy sobie, że autor jest również designerem, grafikiem i twórcą gier komputerowych nagradzanym na międzynarodowych konkursach w San Francisco, Tokio czy Helsinkach.

W obrębie albumu stworzył swoiste uniwersum, w którym równolegle koegzystują ludzie i maszyny, co wpisuje się w bardzo aktualną dyskusję na temat AI we współczesnym świecie. Szypura – jako entuzjasta i twórca nowych technologii, wielbiciel Lema i cybernetyki – wnikliwie przygląda się wpływowi sztucznej inteligencji na nasze życie, ale i sztukę. Dlatego „Infinity Fidelity" to dwie płyty, które odtwarzane jednocześnie potęgują efekt człowiek-maszyna. To doświadczenie, w którym teraźniejszość miesza się z przyszłością i przeszłością, a świat ludzi miesza się z uniwersum robotów i sztucznej inteligencji. W wersji kompaktowej i winylowej dodatkowo każdego z krążków można słuchać oddzielnie – stanowią wówczas swoje kontrastowe odbicia. Pierwszy i główny krążek to instrumentalna muzyka Silver Rocket, bardzo ludzka, pełna emocji, rozbudowana i energetyczna, często bardzo filmowa. Natomiast druga część wydawnictwa to cyfrowe, zdehumanizowane i mocno zniekształcone odbicie pierwszej – pełne ambientowych plam, dronów, dysonansów i chłodu sztucznej inteligencji tworzonej przez maszyny.

Muzycznie trudno jednak wskazać konkretny styl albumu. Piękne chwytliwe melodie i frazy zawieszone w często bardzo skomplikowanych harmoniach przynoszą skojarzenia tak odległych od siebie stylistyk jak Morricone, Strawiński, poprzez klasyków elektroniki jak Kraftwerk (cover "The Robots") po dekonstrukcjonizm rozpięty między My Bloody Valentine a Philipem Glassem.
Wszystkie kompozycje, aranżacje, produkcja oraz nagrania instrumentów są autorstwa Szypury, który w projekcie Silver Rocket przyzwyczaił już do tego, że jest samowystarczalny.
Jedyny wyjątek stanowią ikoniczne perkusyjne loopy zagrane m. in. przez Clyde Stublefield (James Brown), Joe Waronker (Air, Beck, Atom For Peace) - co też jest ciekawym aspektem w kontekście konceptu całego albumu i rozważań nad możliwościami artysty w obliczu technologii.

źródło: FABRYKA ROZGŁOSU
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS