Menu

Historia Stoczni w obrazach na Soundrive Wyjątkowa instalacja Roberta Sochackiego

Jedną z niepowtarzalnych akcji zorganizowanych wokół tegorocznego festiwalu Soundrive będzie instalacja świetlna autorstwa Roberta Sochackiego. W ramach projektu zaprezentowane zostaną przemiany, jakich świadkiem była Stocznia. Projekcja ruszy 2 września i potrwa do końca trwania imprezy.

Rewolucja techniczna, zmiany społeczne, wzloty i upadki systemów politycznych. Historia dawna i ta zupełnie bliska, pokazująca czym Stocznia żyje obecnie. „Budynki Stoczni od zawsze stanowią nieodłączny element dziejów Gdańska i jego mieszkańców, a dla mnie są także częścią historii rodzinnej, czymś bardzo osobistym, bo cała moja rodzina to byli pracownicy Stoczni. W moim projekcie pokazuję te różne doświadczenia i perspektywy” -  mówi Robert Sochacki.

Robert Sochacki malarstwem zajmuje się odkąd podjął studia na tym kierunku w gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Następie malował w przestrzeni jako scenograf teatralny oraz performer wideo, a w końcu - twórca instalacji interaktywnych. W ubiegłych latach był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Obecnie pracuje jako asystent na wydziale malarstwa gdańskiej ASP i kończy studia doktoranckie w zakresie Sztuk Plastycznych (sztuka w przestrzeni publicznej). Jako malarz wideo tworzy głównie wielkoformatowe projekcje. Jego prace, prezentowane w niezależnych autorskich galeriach, podczas wydarzeń artystycznych w Polsce i na świecie oraz na festiwalach muzycznych i street art, były wielokrotnie nagradzane. Jego obrazy - również w formie wydruków cyfrowych - są z reguły w pełni kompletną, wielowymiarową opowieścią o tym, co dzieje się wokół nas.

Festiwal Soundrive odbędzie się w dniach 31 sierpnia - 2 września w industrialnej przestrzeni Stoczni Gdańskiej w klubie B90. Dodatkową atrakcją są dwie sceny aranżowane specjalnie na Festiwal w fabrycznych halach W4 i B64. W tym roku w ramach festiwalu wystąpią: Beach Fossils, AJ Tracey, Brutus, Then Comes Silence, The Picturebooks, Dead, Oozing Wound, The Stargazer Lilies, Lutownica, Better Person, Mayatri, Waxahatchee, Cakes da Killa, Nite Jewel, Ritualz, Get Your Gun, A/T/O/S, Shaârghot, Not Pretty Enough, Stef Chura, Spaceboy, The Bug ft. Miss Red, K-X-P, White Wine, Kweku Collins, Artificial Pleasure, Ralph Kamiński, Job Karma, Rara, So Slow, White Starlite.

Bilety:
I Pula karnetów - 70 zł WYPRZEDANA
II Pula karnetów - 80 zł WYPRZEDANA
III Pula karnetów - 90 zł WYPRZEDANA
IV Pula karnetów - 100 zł

Tylko na: www.tickets.soundrive.pl
Czytaj dalej...

Heroes Get Remembered "Stardust" | Nowy singiel FONOBO Label

"We are made of starstuff" to jeden z najbardziej znanych cytatów Carla Sagana, światowej klasy astronoma i popularyzatora nauk ścisłych. Jego dorobek naukowy stał się inspiracją do stworzenia najnowszego singla zespołu Heroes Get Remembered.Stardust to nostalgiczny powrót do lat ’90. W warstwie lirycznej utworu możemy odnaleźć również inspiracje filmami Richarda Linklatera, takimi jak Slacker czy Waking Life. Singiel pochodzi z drugiego studyjnego albumu HGR no mirrors, no friends.

Heroes Get Remembered to Arek Grochowski, Mart Marczak i Robert Brauła. HGR wnosi zupełnie nową i świeżą energię do polskiego rocka. no mirrors, no friends to dobrze przemyślany, jednolity ale też bardzo interesujący album. Udało się na nim zbudować most pomiędzy wszystkim co najlepsze w klasycznym rocku i nowoczesnym spojrzeniem na kompozycję i sposób aranżowania.


Fonobo
Czytaj dalej...

KING GIZZARD & THE LIZARD WIZARD ELEKTRONICZNA PREMIERA ALBUMU

18 sierpnia ukazało się, w formie elektronicznej, najnowsze wydawnictwo australijskiej formacji King Gizzard & The Lizard Wizard „Sketches of Brunswick East”. Fizyczna wersja krążka trafi na półki sklepowe 13 października. Płyta ukaże się nakładem wytwórni Heavenly Recordings. Nowy materiał jest wynikiem kolaboracji zespołu z grupą z LA Mild High Club, na której czele stoi Alex Brettin. Utwory zostały zrejestrowane w Flightless HQ w Melbourne i zmiksowane w studiu Stone Throw w Los Angeles. Album jest trzecią z pięciu płyt, które ukażą się w tym roku.

„Dużo słuchaliśmy składanek z lat 60-tych i 70-tych z muzyką z Etiopii. Jak „Murder of the Universe” był najbardziej konceptualnym albumem jaki do tej pory nagraliśmy, tak „Sketches of Brunswick East” jest czymś zupełnie przeciwnym” – mówi Stu Mackenzie.

Zespół King Gizzard & Lizard Wizard to: Stu Mackenzie (wokal/ gitara/ flet), Ambrose Kenny Smith (harmonijka ustna/ wokal), Craig Cook (gitara / wokal), Eric Moore (perkusja), Joey Walker (gitara), Lucas Skinner (gitara basowa) oraz Michael Cavanagh (perkusja).

Oto tracklista:

1.   Sketches Of Brunswick East I

2.   Countdown

3.   D-Day

4.   Tezeta

5.   Cranes Planes Migraines

6.   The Spider And Me

7.   Sketches Of Brunswick East II

8.   Dawn To Dusk On Lygon Street

9.   The Book

10. A Journey To (S)Hell

11. Rolling Stoned

12. You Can Be Your Silhouette

13. Sketches Of Brunswick East III

 PIAS
Czytaj dalej...

QUEENS OF THE STONE AGE - The Way You Used To Do - NOWY TELEDYSK!

Zespół Queens Of The Stone Age prezentuje rytualny teledysk do utworu ‘The Way You Used To Do’! Pełne wideo, przez najbliższe 90 dni, będzie dostępne jedynie na platformie Apple Music - http://mat-r.co/QOTSA_Video. 95 sekund klipu można obejrzeć pod tym linkiem - http://mat-r.co/QOTSA_Preview

Taniec i headbanging są prawdziwie indywidualnym przejawem zatracenia się w muzyce. Kto lepiej połączy te rzeczy w jedną spójną wizję, niż ktoś, kto reżyserował teledyski Madonny czy Lady Gagi, a także był członkiem Bathory - mówi Joshua Homme.

The Way You Used To Do, pierwszy singel Queens Of The Stone Age, pochodzący z ich siódmej płyty Villains, ukazuje gorączkowy, rytualny satanistyczny taniec, w wykonaniu samego Homme’a, jak nigdy pokazującego lekkość stóp i mrok duszy.

Na temat wyreżyserowanego przez Jonasa Akerlunda i wyprodukowanego przez Serial Pictures teledysku do The Way You Used To Do Homme mówi: To nasz sposób na oddanie hołdu Cabowi Callowayowi i filmowi “Hellzapopp”. W pełni zdaje sobie sprawę, że trzeba być bardziej otwartym, by to zrozumieć. To są drzwi. Jeśli niektórzy o mniej otwartych umysłach je przymkną,  zostawią więcej miejsca na parkiecie dla tych bardziej otwartych, by mogli się zatracić. To jest duch Queens Of The Stone Age i miejsce naszej kreatywności od samego początku.

Przypominamy, że album ‘Villains’, wyprodukowany przez Marka Ronsona, w sprzedaży pojawi się już 25 sierpnia!

sonicrecords.pl
Czytaj dalej...

LCD SOUNDSYSTEM ujawniają klip do trzeciej odsłony nowej płyty - oto 'tonite'!

Nowy, długo oczekiwany album LCD Soundsystem zbliża się wielkimi krokami – krążek ‘american dream’ pojawi się w sprzedaży już 1 września! Oprócz utworu tytułowego trafiło tam jeszcze 9 epickich, niejednokrotnie przekraczających 10 minut kompozycji – wśród nich m.in. ‘call the police’ i udostępniony właśnie numer ‘tonite’, któremu towarzyszy pierwszy ‘profesjonalny’, nakręcony w Australii teledysk w reżyserii Joela Kefali. Wspomniany kawałek towarzyszy występom LCD Soundsystem już od kwietnia, a serwis Stereogum napisał o nim: „kolejny klasyk w karierze LCD. Świetnie poprowadzona linia basu w stylu disco wzmocniona nieustającym beatem prowadzi utwór o krok dalej, powodując, że mamy do czynienia z kolejnym epickim dziełem w repertuarze zespołu”.

Sony Music Polska
Czytaj dalej...

Zawodnik MMA na Rawa Blues Festival!

Kris Barras będzie pierwszym od dekady brytyjskim artystą, który przerwie hegemonię Amerykanów podczas festiwalu Rawa Blues. Jest jedną z nadziei tego gatunku na Wyspach, talent  i umiejętności potwierdził płytą „Lucky 13". Album zebrał znakomite recenzje, cieszy się również dużą popularnością wśród brytyjskich fanów bluesa. Barras to nie tylko bluesman, ale również ... zawodnik MMA. Generalnie: barwna postać, której koncert z pewnością będzie dużym wydarzeniem jesiennego festiwalu w Katowicach.

Zawsze bliżej mi było do amerykańskiego bluesa
* rozmowa z Krisem Barrasem

To będzie Twój pierwszy koncert w Polsce...

Nie mogę się już doczekać! Zagranie na tak dużym festiwalu to wspaniała sprawa. Poszukałem w sieci trochę klipów z fragmentami koncertów Rawy Blues z poprzednich lat i byłem pod dużym wrażeniem. Hasło „największy festiwal bluesowy pod dachem" przemawia do wyobraźni. Takie miejsca jak „Spodek" wyzwalają w muzykach dodatkową energię na scenie. Naprawdę czekam z niecierpliwością na spotkanie z polską publicznością.

Gdybyś miał wskazać swoje inspiracje, wymieniłbyś...

Kiedy byłem młody i zaczynałem swoją przygodę z graniem, moje pierwsze kontakty z bluesem to muzyka Gary'ego Moore'a oraz B.B.Kinga. To były moje pierwsze, poważne inspiracje. Można powiedzieć, że oni wprowadzili mnie w świat bluesa. Później odkryłem takie postaci jak Steve Ray Vaughan, Freddy King, Albert King.

Czyli – pomijając Moore'a – bliżej Ci do Ameryki niż rodzimego bluesa.

Rzeczywiście, zawsze bardziej „siedziałem" w amerykańskim bluesie. Słuchałem również sporo rzeczy, które zostały nagrane na Wyspach w latach sześćdziesiątych, ale jednak bliższe mi jest brzmienie bluesa zza Oceanu, zwłaszcza tego z południa.
Kiedyś Anglia była bluesową potęgą. Jak to wygląda obecnie z perspektywy bluesowego artysty?
Myślę, że sprawy idą w dobrym kierunku. Wciąż sporo osób chce słuchać bluesa, czy też bluesrocka. Na przykład płyty Joe Bonamassy osiągają sukcesy na listach przebojów, co przekłada się również na zainteresowanie muzyką innych artystów z tego gatunku.

Wierzysz w magię liczb?

(śmiech). Nie mam swojej szczęśliwej liczby. „Lucky 13" to po prostu najlepsza płyta jaką dotychczas nagrałem, liczyłem na to, że przyniesie mi szczęście. I w sumie tak się stało, bo dzięki niej zyskałem wielu nowych odbiorców, zacząłem grać więcej koncertów. Płyta weszła na drugie miejsce listy Amazon Blues Charts oraz trzecie miejsce notowania iTunes. Komponuję już nowe utwory z myślą o kolejnym albumie. Ale nie chcę prezentować ich na żywo dopóki nie zostaną dopracowane w studiu.
 
Co jest dla Ciebie najważniejsze podczas pracy nad utworami?

Trudno wskazać jeden element. Dla mnie utwór jest ważny jako całość. Sporo gości, grających bluesa, czy bluesrocka skupia się na gitarowych popisach, solówkach, nie przykładając wagi do tekstu, czy fajnych melodii. To nie moja bajka. Jasne: gitarowe solo jest ważne, ale patrzę na daną kompozycję całościowo, dbam żeby melodia przykuwała uwagę, żeby dopracować partie wokalne.. Zależy mi na tym żeby słuchacz chciał później wrócić do niej.

Grasz bluesa, ale jesteś również zawodnikiem MMA. Przyznasz, że to oryginalne połączenie...

(śmiech). Sztuki walki pełniły zawsze ważną rolę w moim życiu.  Można powiedzieć, że szły w parze z muzyką. Obecnie już nie walczę na ringach, czy w klatkach. Zajmuję się jedynie trenowaniem innych. Postawiłem teraz bardziej na karierę muzyczną.

Na zakończenie, zaproś proszę fanów bluesa na swój koncert w Katowicach...

Polscy fani bluesa! Sprawdźcie Kris Barras Band we wrześniu na Rawa Blues Festival. Będzie naprawdę mocny bluesrockowy show!

37. Rawa Blues Festival – rozkład jazdy
28 września - sala kameralna NOSPR, g. 22.00 – klinika gitarowa z Sonny Landrethem
29 września - sala koncertowa NOSPR, g. 19.30: Eden Brent, Dudek Big Band (po koncercie – klinika gitarowa z Sonny Landrethem w sali kameralnej).
30 września – Spodek
g. 11.00 – Mała Scena:  Forsal, Rockomotive, Tandeta Blues Band, Hold Blues, Blackberry Brothers. Piotr Nowak Band, Adam Bartos, Hubert Szczęsny & Nie strzelać do pianisty
g. 15.00 – Duża Scena: Grzegorz Kapołka Trio, Sobo Blues Band (Izrael), Wes Gałczyński & Power Train, Pola Chobot & Adam Baran, Two Timer
Koncert finałowy: Kris Barras Band, Sonny Landreth, Tim Woodson & The Heirs of Harmony, Marcus King Band

Bluesletter Rawa Blues Festival
RawaBlues.com
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS