Menu

HÉR prezentują nowy utwór

„Patience In Observation" to druga zapowiedź długogrającego albumu HÉR, „Monochrome", który ukaże 4 października.

Tak o kompozycji mówią jej twórcy:

"Patience in Observation" to refleksyjna podróż przez naturę życia i niezmienny rytm wszechświata. W tej piosence HÉR przypomina, że świat od milionów lat toczy się według swoich reguł, a naszym zadaniem jest odnalezienie swojego miejsca w tym tańcu. Utwór o spokoju i precyzji w codziennych działaniach, zgodnie z mottem "calmly and precisely, piece by piece". Jest to przestroga przed pragnieniem zbyt wielkich rzeczy, które może nas zaprowadzić na skraj przepaści. To muzyczna medytacja nad akceptacją i zrozumieniem, że nasz rozwój wymaga cierpliwości i harmonii z otaczającym światem.

"HÉR" z islandzkiego oznacza „tu" i jest to bardzo wyraźne zawołanie zespołu w kierunku publiczności: bądźcie tu, przeżywajcie, inspirujcie się, to się dzieje teraz i jest kwintesencją uczestniczenia w przejawie artystycznym. Lider formacji, Tomasz Chyła, zaprosił do projektu, trójmiejskich muzyków, z którymi udało się wykreować muzyczne pejzaże, przenoszące słuchacza nad skandynawskie fiordy.

Pięć niezależnych, silnych muzycznych charakterów spotkało się „tu" – w konkretnym miejscu i czasie – by stworzyć tyleż osobliwe, co harmonijne instrumentalne communitas.

Muzyka, którą proponują, niesie ku XI-wiecznej staronordyckiej poezji mądrościowej. Pierwszą inspiracją tego artystycznego spotkania stały się bowiem wiersze Eddy poetyckiej. HÉR odsłania dzikie, korzenne, nieodkryte przestrzenie muzyki, zwarcie światów i prześwit zaświatów. Stosuje przy tym środki wyrazu i brzmienia surowe, jak surowa jest Północ: drżący gardłowy zaśpiew, narastający transowy rytm, ślizg po strunach skrzypiec niczym po lodowej tafli. Zaczynamy tu: Islandia, początek Europy. To muzyczna medytacja miejsca, wyrastającego z konkretnej ziemi, sięgająca do korzeni mitologii nordyckiej, ale niepoprzestająca na tym. To nie tylko mądrość wikingów, zalecenia Odyna, dla tych, którzy stoją u bram Vallhalli. Próg zaświatów prowadzi dalej, ku uniwersalnym, ogólnoludzkim, źródłowym doświadczeniom.

Muzycy, eksplorując naturę ludzką opisaną w mitologii nordyckiej, robią głęboki wgląd w emocje, tkwiące w jej wersach. Wygrywają mroczne piękno Północy i jej skrajności: ogień i lód, przemoc i czułość, waleczność i opieka, brutalność wojny i ukojenie, które niesie pokój, walka i biesiada, mleczna słodycz miodu i morska słoność krwi, miłość i nienawiść, rodzenie i śmierć, początek i koniec, przerażenie i zachwyt...

A już 14.09 (a więc jeszcze przed wydaniem debiutanckiego albumu!) zespół wystąpi na prestiżowym, międzynarodowym festiwalu by:Larm 2024 w Norwegii.

Polska koncertowa premiera albumu "Monochrome" odbędzie się natomiast w gdańskim Teatrze Szekspirowskim, w niedzielę 6 października, o godz. 20.00. Tego wieczoru swoją klimatyczną muzyką trójmiejska super grupa przeniesie słuchaczy nad skandynawskie fiordy i wprowadzi w tajemniczy świat nordyckiej mitologii. Zapowiada się jedno z najciekawszych wydarzeń otwierających jesienny sezon koncertowy!

źródło: Mystic Production
Czytaj dalej...

NOWA PŁYTA THE SMILE!

Trzecia płyta (a druga w 2024 roku!) The Smile, grupy tworzonej przez Thoma Yorke'a, Jonny'ego Greenwooda i Toma Skinnera, będzie zatytułowana "Cutouts" i zostanie wydana przez XL Recordings już 4 października! Z tą informacją zespół opublikował dwa nowe utwory: “Foreign Spies” i “Zero Sum - wraz z teledyskami, których reżyserem jest artysta audiowizualny Weirdcore. To już kolejne dwie udostępnione kompozycje pochodzące z albumu "Cutouts" po utworach „Don't Get Me Started” i „The Slip”, które zostały niedawno wydane na limitowanym 12" singlu.

Trio The Smile zaprezentowało kilka utworów z albumu "Cutouts" podczas trasy koncertowej po Wielkiej Brytanii, która odbyła się w marcu. "Cutouts" zawiera 10 nowych piosenek i jest wyprodukowany przez Sama Pettsa-Daviesa. To trzeci album studyjny zespołu, po "Wall of Eyes", który ukazał się w styczniu, oraz debiutanckim albumie trio z 2022 roku, "A Light For Attracting Attention". Został nagrany w Oxfordzie oraz w Abbey Road Studios w tym samym okresie co "Wall of Eyes". Album zawiera aranżacje smyczkowe wykonane przez London Contemporary Orchestra, a okładka albumu została namalowana w trakcie nagrywania przez Stanleya Donwooda i Thom Yorke'a.

Jest to drugi studyjny album wydany przez The Smile w ciągu niecałego roku. W styczniu "Wall Of Eyes" uplasował się na 3. miejscu brytyjskiej listy, otrzymując pochwały od Pitchfork, The Needle Drop, Consequence, Brooklyn Vegan, Treblezine i Spin.

Poza działalnością w zespole The Smile, Thom Yorke wydał oryginalną ścieżkę dźwiękową do filmu Daniele Luchettiego "Confidenza" oraz ogłosił daty solowych koncertów w Nowej Zelandii, Australii, Singapurze i Japonii. Jonny Greenwood zaprezentował nowe dzieło, "X Years of Reverb", w 268-letniej kaplicy Octagon Chapel w Norwich i pisze ścieżkę dźwiękową do nadchodzącego filmu Paula Thomasa Andersona "The Battle of Baktan Cross". Tom Skinner wydał album "Voices of Bishara Live at'mu'” i obecnie koncertuje na festiwalach jazzowych, wykonując własną solową muzykę.

źródło: sonicrecords.pl
Czytaj dalej...

Self Deception na jedynym koncercie w Polsce!

Już 16 grudnia w warszawskim klubie VooDoo wystąpi grupa, która jest jedną z wiodących sił skandynawskiej sceny rockowej. Szwedzi z Self Deception zagrają w Polsce w ramach trasy Destroy The Art Tour, a towarzyszyć im będą rodacy z Eyes Wide Open oraz metalcore’owcy z TheCityIsOurs.

Self Deception to jeden z najciekawszych i najczęściej streamowanych rockowych zespołów ze Szwecji. Formacja znana jest z dynamicznego brzmienia, które łączy klasyczne elementy rocka ze świeżym, nowoczesnym metalem. Grupa ma na koncie dwa albumy studyjne i single na szczytach list przebojów, a najnowszy krążek Szwedów, „Destroy The Art” ukaże się już 25 października i jak anonsuje sam zespół, będzie to wyzwanie rzucone wszelkim normom. Płyta głęboko zanurza się w introspektywnych tematach, łącząc charakterystyczne brzmienie i przebojowe refreny z dojrzałymi, przemyślanymi tekstami, odnoszącymi się do osobistych i społecznych wyzwań.

Eyes Wide Open niosą pochodnię szwedzkiej sceny melodyjnego death metalu, wzbogacając swoją twórczość nowoczesnymi brzmieniami i nowymi wpływami inspirowanymi metalcorem. Chwytliwe melodie, ciężkie bębny, pompujący rytm i wszechstronny wokal łączą się w charakterystyczny styl, który ekscytuje fanów na całym świecie. Teksty poruszają tematy wewnętrznych i zewnętrznych konfliktów, takich jak poszukiwanie osobistych marzeń i konfrontacja ze strachami i demonami.

Londyński TheCityIsOurs istnieje od 2015 roku i z pełną premedytacją robi coraz więcej zamieszania na scenie alternatywnego rocka i metalu. Intensywne trasy koncertowe zbiegły się z sukcesem ich debiutanckiego krążka „Low” (2019), który znalazł się w pierwszej piątce metalowych list przebojów ITunes. Z roku na rok z coraz większą ilością koncertów i kolejnymi nowymi wydawnictwami formacja zdobywała coraz większe uznanie krytyków i sukcesywnie podbijała serca fanów melodic metalcore’a.

SELF DECEPTION

DESTROY THE ART TOUR

SPECIAL GUESTS: EYES WIDE OPEN, THECITYISOURS

16.12.2024
Warszawa, VooDoo

źródło: Winiary Bookings
Czytaj dalej...

FARBEN LEHRE zagra akustycznie

Zespół FARBEN LEHRE po trzydziestu latach na scenie, w 2017 roku po raz pierwszy w swojej historii podjęło się próby zagrania serii koncertów "unplugged" w kilkudziesięciu wybranych polskich klubach. Te niecodzienne występy okazały się pełnym artystycznym sukcesem, w związku z czym płoccy muzycy postanowili, po kilku latach przerwy, „pójść za ciosem" i na jesieni 2024 roku zagrać serię 14 koncertów akustycznych. Sama idea grania „bez prądu" była naturalną konsekwencją ukazania się w 2016 roku, trzypłytowego, jubileuszowego, albumu, zatytułowanego "Trzy dekady". Na setlistę 90-100 minutowych koncertów składa się ponad 20 utworów w wersjach "unplugged", w całkowicie nowych, spokojniejszych aranżacjach. Na scenie pojawia się siedem osób, a sporadycznie do składu dołączają zaproszeni goście. Zespół skrupulatnie i z wyjątkowo dużą atencją przygotowuje się do tych występów, dbając o to, aby koncerty zamieniały się w magiczny, niepowtarzalny spektakl muzyczno-tekstowy. Nietypowe oraz śmiałe aranżacje są zaskoczeniem nawet dla najbardziej wytrawnych słuchaczy i obserwatorów 38-letniej drogi artystycznej grupy FARBEN LEHRE...

Zapraszamy i do zobaczenia już wkrótce !!!

FARBEN LEHRE akustycznie (skład):
Wojciech Wojda - wokal, teksty
Konrad Wojda - gitara, chórki
Mariusz Kumala - gitara
Filip Grodzicki - gitara basowa
Gerard Klawe - perkusja
Norbert Krzewski - perkusjonalia, fujarki, chórki
Agata Wojda – wokal, chórki


13.09 (piątek) – POZNAŃ / 2 Progi
14.09 (sobota) – KŁODAWA / GOK
26.09 (czwartek) – OŚWIĘCIM / OCK
27.09 (piątek) – WAŁBRZYCH / A'Propos
28.09 (sobota) – KRAPKOWICE / Zamkowy Młyn
04.10 (piątek) – ŁÓDŹ / Scenografia
05.10 (sobota) – ZABRZE / Kopalnia Guido (SOLD OUT)
11.10 (piątek) – LUBLIN / Kultowa
12.10 (sobota) – BIAŁYSTOK / Sześcian
08.11 (piątek) – OSTROWIEC ŚW. / Browar Kultury
09.11 (sobota) – WARSZAWA / DOK Ursynów
10.11 (niedziela) – PŁOCK / POKiS
13.12 (piątek) – LUBACZÓW / MDK
14.12 (sobota) – SIEDLCE / MOK


źródło: Farben Lehre
Czytaj dalej...

Barns Courtney & The Struts z supportem!

17 października w warszawskiej Progresji wystąpi znakomity Barns Courtney oraz glamrockowcy z The Struts.W roli supportu natomiast będzie można zobaczyć Jamesa Brunera, wschodzącą gwiazdę rock'n'rollowej sceny.

Twórca przebojów “Fire” i “Glitter & Gold”, Barns Courtney oraz brytyjscy glamrockowcy z The Struts wystąpią 17 października na co-headlinerskim koncercie w warszawskiej Progresji. Jako support wystąpi James Bruner, wschodząca gwiazda rock'n'rollowej sceny!

Barns Courtney solową karierę rozpoczął w 2015 roku od dwóch mocnych strzałów w postaci hitów “Fire” oraz “Glitter & Gold”. Mieszanka rock’n’rollowych beatów spod znaku The White Stripes oraz punkowej energii The Stooges z wpływami indie rocka czy gospelu szybko uderzyła w gusta milionów słuchaczy na całym świecie, co zaowocowało koncertami u boku m.in. The Who, Eda Sheerana, Blur i wielu innych. 2 lata temu Brytyjczyk supportował w Warszawie My Chemical Romance, a już w październiku powróci z pełnym setem!

The Struts to chyba jeden z najbardziej showmańskich zespołów rodem z Wysp. Dowodzona przez Luke’a Spillera grupa na swoim koncie ma 4 duże albumy, z czego ostatni z nich, “Pretty Vicious”, ukazał się na początku listopada zeszłego roku. Ekstremalnie charyzmatyczni na koncertach The Struts dzielili sceny z takimi zespołami jak The Rolling Stones, Foo Fighters, Guns’N’Roses czy Mötley Crüe oraz byli częścią największych festiwali (m.in. Lolapalloza, Isle of Wight). Już jesienią kwartet wystąpi w Polsce, a ich rock’n’rollowe show pozostanie Wam na długo w pamięci!

James Bruner, wschodząca gwiazda rock 'n' rollowej, sceny robi furorę swoim elektryzującym występem scenicznym i głęboką pasją do muzyki. W wieku zaledwie 23 lat ten artysta z Nashville już przyciąga uwagę swoją muzyką, która łączy surową energię The Rolling Stones z nowoczesnym brzmieniem Arctic Monkeys. Urodzony i wychowany w kulturze skateboardingu w Środkowym Zachodzie USA, James szybko rozwinął pragnienie wyrażania sztuki i energii za pomocą dostępnych mu narzędzi. W jego początkowych latach była to deskorolka i gitara, z którymi zaczął ciężko pracować. Wielką inspiracją dla niego okazało się skate wideo „Pretty Sweet”, w którym m.in. Mark Johnson wykonywał triki do utworu „Five Years” Davida Bowiego, co na długo zapadło mu w jego pamięci. Dziś James ma na swoim koncie kilka ciepło przyjętych wydawnictw i trasy po całym świecie z takimi artystami jak William Fitzsimmons czy Barns Courtney.

BARNS COURTNEY & THE STRUTS
Support: James Bruner

17.10.2024

Warszawa, Progresja

źródło: Winary Bookings
Czytaj dalej...

Tarnowski The Nights - powrót po latach !

The Nights - grupa rockowa założona jesienią 1991 roku w Tarnowie. Zespół powstał z inicjatywy klawiszowca, Wacka Barnaka, który po zakończeniu współpracy z grupą Akron postanowił kontynuować muzyczną działalność w innym składzie personalnym.

Do nowego zespołu zaprosił również innego muzyka Akronu, perkusistę, Wojtka Paska oraz rozpoczął poszukiwania wokalisty oraz pozostałych instrumentalistów. Kolejnym muzykiem, który dołączył do składu był gitarzysta Maciej Flaumenhaft, grający wcześniej między innymi w grupie Hair. Kolejny do grupy dołączył wokalista Marek Ostrowski, a skład uzupełnił basista, w tamtym czasie student kontrabasu Krakowskiej AM, Krzysztof Krawczyk (zbieżność imienia i nazwiska bardzo przypadkowa).

Wszyscy muzycy mieli już za sobą większe lub mniejsze doświadczenie sceniczne, studyjne oraz muzyczne przygotowanie, dlatego próby ruszyły pełną parą.
Od samego początku istnienia, zespół (wtedy jeszcze bez nazwy) związany był z Domem Kultury Zakładów Azotowych w Tarnowie - Mościcach, gdzie odbywały się próby, jak również z zespołem Tańca Nowoczesnego "Jump", którego szefową oraz choreografem była żona Wacka, Ewa Barnak.

"Jump" już w roku 1989 przygotował spektakl taneczno muzyczny zatytułowany "Chodżmy Poszaleć", a rok później na scenie Mościckiego Domu Kultury premierę miał kolejny spektakl pt. "Hades" do którego oprawę muzyczną stworzyła grupa Akron występują również w spektaklu na żywo.

Sukces medialny obydwu przedstawień zachęcił twórców do przygotowania kolejnego spektaklu, a jego oprawa muzyczną zajęła się tym razem nowo utworzona grupa rockowa.
Tytuł spektaklu "ULICA NOC" został zaczerpnięty z jednego z pierwszych tekstów zespołu, napisanego przez wokalistę, Marka Ostrowskiego, a grupa nazwała się THE NIGHTS czyli po prostu NOCE.

„Ulica Noc", to wachlarz historii, jakie mogły wydarzyć się na ulicy każdego z miast świata, opowiedzianych przez znaną z baśni Andersena „Dziewczynkę z zapałkami". Różnorodność scen, magia ulicy po zmroku, dobre, złe, a nawet tragiczne wydarzenia przedstawione na scenie, spowodowały, iż spektakl odniósł wielki sukces, zarówno sceniczny jak i medialny.

Sukces "ULICY NOC" skłonił muzyków THE NIGHTS do zarejestrowania utworów z tego spektaklu i wydania ich na kasecie (wówczas bardzo popularny nośnik nagrań), a być może też na płycie CD.

Nagrania rozpoczęły się jesienią 1992 r w krakowskim studio BETLEJEM, a ich realizatorem był Edward Sosulski. Pierwsze kroki za mikserską konsoletą stawiał wtedy również perkusista legendarnej formacji ZIYO, Krzysztof "Flipper" Krupa, który pomagał w realizacji nagrań.

Na pierwszej sesji nagraniowej zarejestrowane zostały 3 utwory, a na kolejnych sesjach następne 10, które trafiły na kasetę wydaną własnym nakładem i zatytułowaną tak jak spektakl "ULICA NOC". Kaseta ukazała się na rynku w ilości 5000 egzemplarzy i została wyprzedana w błyskawicznym tempie.

Jeden z nagranych najwcześniej wówczas utworów, zatytułowany "Nasz Dom", który ostatecznie nie znalazł się na kasecie, zaczął odnosić coraz większe sukcesy w rozgłośniach radiowych. Dotarł między innymi na 1 miejsce Przebojów Radia Kraków, trafił również do Radiowej Trójki. Kolejnym z utworów, które wspinały się na radiowych listach przebojów był utwór pt. "Jak W Dżungli".

Coraz większa i coraz szersza popularność zespołu owocowała zaproszeniami na kolejne koncerty i festiwale.
Latem 1992 zespół THE NIGHTS zagrał przed wielotysięczną widownią na inaugurację międzynarodowych zawodów żużlowych rangi mistrzowskiej na stadionie Tarnowskiej Unii, po czym w tym samym dniu zagrał kolejny koncert na rockowej imprezie plenerowej w nieodległym Dębnie, sprawiając wszystkim uczestnikom (zarówno publiczności jak i wykonawcom) dodatkową atrakcję i ...... przylatując na miejsce koncertu HELIKOPTEREM :)
Tego samego lata zespół brał udział w Rockowisku na Dwudniakach - Imprezie zorganizowanej na terenie stawów rybnych w miejscowości Dwudniaki w pobliżu Tarnowa.
Grupa brała udział w pamiętnym koncercie I Finału WOŚP, który został zorganizowany w podbocheńskiej Łapczycy, gdzie oprócz THE NIGHTS zagrała niemal cała ówczesna czołówka "Tarnowskiej Sceny Rockowej" z zespołem ZIYO na czele.

Szybko rozwijającą się karierę zespołu zatrzymała z początkiem lata 1993 roku, życiowa decyzja założyciela zespołu, Wacka Barnaka, który postanowił wraz z całą rodziną wyemigrować do Stanów Zjednoczonych.

W tym samym czasie z zespołu odszedł również perkusista Wojtek Pasek.
Na placu boju pozostało trzech The Nights - owców, którzy postanowili kontynuować dzieło i nie rozwiązywać zespołu. Również "osierocony" zespół taneczny zyskał nową szefową i działał dalej, jednak pod inną, nową nazwą "Entre". Zespół THE NIGHTS oraz ENTRE postanowili po raz kolejny sięgnąć po sprawdzoną formę i przygotować wspólnie kolejny spektakl Taneczno - Muzyczny, tym razem zainspirowany fabułą głośnego filmu Petera Weira, "Stowarzyszenie Umarłych Poetów". Spektakl zatytułowano "Dzieci Umarłych Poetów", a jego oprawą muzyczną zajęli się ponownie muzycy TN. Na potrzeby widowiska oraz dalszego funkcjonowania grupy szybko znaleźli się muzycy, którzy uzupełnili skład zespołu czyli perkusista Jan Krawczyk, drugi gitarzysta Paweł Dziża oraz klawiszowiec Leszek Ostrowski. W sześcioosobowym składzie grupa TN przygotowała muzykę do nowego spektaklu oraz towarzyszyła na scenie grupie tanecznej w przedstawieniu, które pomimo kolejnego sukcesu scenicznego oraz olbrzymiemu zainteresowaniu, po kilku spektaklach zostało zdjęte z afisza. Powodem zaprzestania kontynuacji przedstawień w Mościckim Domu Kultury, były nieporozumienia na linii artyści - dyrekcja placówki oraz brak odpowiedniego zaplecza finansowego. Spektakl był dość kosztownym przedsięwzięciem. Wykorzystano w nim między innymi nowatorskie jak na tamte czasy rozwiązania oświetleniowe, lasery oraz wysokiej klasy nagłośnienie.

Grupa The Nights jeszcze przez pewien czas kontynuowała działalność muzyczną w nieco innej stylistyce i okrojonym składzie, z dwoma gitarami i bez instrumentów klawiszowych.
W tym czasie zarejestrowała w jednym z krakowskich studiów nagrań utwór pt. "Mirabel", który zaistniał medialnie ale już nie z taką mocą jak poprzednie piosenki zespołu.
Grupa The Nights zagrała jeszcze kilka znaczących koncertów między innymi na kolejnym finale WOŚP, grając na dwóch koncertach jednego dnia w Opatowie i Tarnowie. w 1994 roku supportowała również legendarne Lady Pank podczas koncertu w tarnowskiej Hali Na Gumniskach.

Jednak brak kolejnych sukcesów oraz coraz więcej obowiązków rodzinnych i zawodowych spowodował zaprzestanie działalności grupy THE NIGHTS jak się okazuje na całe.............................. 30 lat !!!!

W międzyczasie członkowie THE NIGHTS kontynuowali działalność związaną z muzycznym światem.
Wacek Barnak wraz ze swoją żoną od lat prowadzą dalej "JUMP" z tym, że po drugiej stronie Atlantyku.

Marek Ostrowski od 2011 roku jest wokalistą Prog - Metalowego "AnVision" i z tym zespołem nagrał już 3 płyty. Krzysztof Krawczyk i Jan Krawczyk od wielu lat zajmują się pracą pedagogiczną, ucząc młodych adeptów muzyki, a Jan nagrał był również perkusistą prog - metalowego Black Light z którym nagrał dwie płyty. Paweł Dziża też nie spalił jeszcze swoich gitar w kominku.

A teraz po 30 latach wracają znów jako THE NIGHTS w nowej odsłonie !!!!!

źródło: managament
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS