Menu

Soundedit ’25 – Producenci się liczą, dźwięk się liczy. To jest Soundedit

Tegoroczna edycja Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit jest naładowana wyjątkowymi koncertami. W łódzkiej Wytwórni wystąpią: Anja Huwe, czyli niegdyś głos zespołu Xmal Deutschland oraz Gavin Friday, który powróci na Soundedit po trzynastu latach. Pojawi się również łódzki artysta – Mechu.

Następny dzień to kultowe Fields of the Nephilim wraz The Chameleons i polskim 1984.

Festiwalowa niedziela to: John Porter, przypominający album „Helicopters” oraz SBB, które udowodni, że muzyczne granice nie istnieją. Soundedit odbędzie się w Łodzi już po raz 17.

W dniach 17-21 października organizatorzy zapraszają na: warsztaty, prelekcje, spotkania, wystawy, koncerty. W niedzielę – 19 października – odbędzie się gala wręczenia nagrody Festiwalu Soundedit – statuetek „Człowieka Ze Złotym Uchem”. Program uzupełniają dwa dni bezpłatnych warsztatów – 20 i 21 października.

źródło: Biuro Prasowe Międzynarodowego Festiwalu
Czytaj dalej...

Mechu z łódzkiego Jezabel Jazz wydaje solowy debiut "Mechu 001"

Lider łódzkiej grupy Jezabel Jazz, znany także z Blitzkrieg, Hedone i Moskwy, zadebiutuje 17 października solowym wydawnictwem "Mechu 001". To po prostu piękne piosenki. Z gitarami. Z prądem.

Tomasz Wojciechowski urodził się w Łodzi. Współtworzył tak legendarne zespoły jak: Blitzkrieg, Jezabel Jazz, Moskwa czy Hedone. Po latach spędzonych na współpracy z innymi zdecydował się spróbować swoich sił jako solista totalny. Najpierw grał niecodzienne, instrumentalne koncerty w pojedynkę, by wreszcie zdecydować się na nagranie autorskiej płyty. Album „Mechu 001" to efekt tego eksperymentu – fascynująca wyprawa do świata niezwykle melodyjnych piosenek. Rockowe inspiracje Mecha tworzą niezwykle plastyczny krajobraz, w którym każdy z utworów jest odrębną opowieścią, pełną ważnych słów i unikatowej oprawy muzycznej.

„Mechu 001" ukazuje się na płycie CD, w przygotowaniu także wersja winylowa. Album jest kolejnym wydawnictwem labelu New Sun – najmniejszej dywizji GAD Records, skupiającej się na nowych projektach.

Koncertowa premiera albumu odbędzie się 17 października na Soundedit Festival w łódzkiej Wytwórni.


źródło: CANTARAMUSIC.PL
Czytaj dalej...

Black Metalowcy na koncertach w Polsce !

Dwa polskie przystanki na black metalowej trasie Horn, Drudensang i Three Eyes of the Void

Za dwa tygodnie do Polski na dwa koncerty przyjadą niemieckie blackmetalowe załogi Horn i Drudensang oraz polsko-ukraiński Three Eyes of the Void. Koncerty odbędą się w Kołobrzegu i Szcecinie.

Trasa koncertowa "Geysterzvvang & Daudswiärk" niemieckich załóg Horn i Drudensang oraz polsko-ukraińskiego Three Eyes of the Void zaczyna się 13 października w Niemczech, ale kończy dwoma koncertami w Polsce. 17 października zespoły wystąpią w Kołobrzegu, w klubie Centrala, dzień później w szczecińskim Kosmosie w ramach Black Metal Night Festival.

Niemieckie Horn i Drudensang reprezentują klasyczną szkołę black metalu i zdobywają coraz większą publiczność na zachodzie Europy. To jednocześnie jedne z najważniejszych zespołów niemieckiego podziemia. Podczas jesiennej trasy ekipy będą promować swoje nowe albumy. W roli gościa specjalnego pojawi się bazujący w Trójmieście Three Eyes of the Void, który wciąż promuje dobrze przyjęty album „The Atheist” z 2023 roku i przygotowuje do wydania kolejnego.

Bilety na koncert w Kołobrzegu w cenie 50 zł dostępne będą jedynie na bramce w dniu koncertu. Bilety na koncert w Szczecinie w ramach Black Metal Night Festival, na którym wystąpią także Elderblood (UA) oraz Arcanum Noctis (PL) są dostępne w przedsprzedaży online w cenie 73,50 zł.

Szczegóły wydarzeń:

17.10 Kołobrzeg (PL)
https://fb.me/e/1NJc4fWzAt
18.10 Szczecin (PL)
https://fb.me/e/5Ua1swLXr

źródło: Three Eyes Of The Void
Czytaj dalej...

Megadeth zapowiada nowy album i prezentuje nowy singiel!

Megadeth prezentuje „Tipping Point", pierwszy singiel i teledysk z nadchodzącego albumu, który ukaże się na początku 2026 roku i będzie nosił tytuł „Megadeth".

Mówi mózg zespołu, Dave Mustaine:

„Wszyscy mamy różne „punkty krytyczne" i mogą się one zmieniać każdego dnia. Myślę, że obecnie wszyscy jesteśmy doprowadzani do pewnych granic, ale ważne jest, żeby nie dać się całkowicie zdołować".

„Megadeth" będzie ostatnim studyjnym albumem zespołu, a jeszcze w tym roku zostaną ogłoszone pierwsze daty pożegnalnej trasy koncertowej.

Megadeth to amerykański zespół heavymetalowy założony w Los Angeles w 1983 roku przez wokalistę i gitarzystę Dave'a Mustaine'a. Znany ze swojej zabójczej techniki Megadeth jest jednym z Wielkiej Czwórki amerykańskiego thrash metalu, obok Metallica, Anthrax i Slayer. Ich muzyka charakteryzuje się złożonymi aranżacjami, szybkim tempem i zabójczą pracą gitar, a w tekstach poruszają tematy wojny, polityki, religii, śmierci i relacji osobistych. Od czasu debiutu "Killing Is My Business... and Business Is Good!" (1985), Megadeth zaprezentowali światu szereg przełomowych albumów, między innymi definiujący gatunek „Rust In Peace" (1990), a także multiplatynowy „Countdown To Extinction" (1992). W ciągu 42-ch lat istnienia Megadeth ugruntował swój status jednego z najbardziej trwałych zespołów metalowych. Megadeth zdobył dwanaście nominacji do nagrody Grammy, wygrywając pierwszą w 2017 roku za album „Dystopia" i sprzedał ponad 50 milionów albumów na całym świecie. Co więcej, Megadeth zbudował także globalną społeczność fanów, organizując uznany festiwal Gigantour i uruchamiając MegaCruise w 2019 roku. Ich ikoniczna maskotka, Vic Rattlehead regularnie pojawiaja się na okładkach albumów i koncertach. Obok Mustaine'a, obecny skład Megadeth tworzą basista James LoMenzo, gitarzysta Teemu Mäntysaari i perkusista Dirk Verbeuren.

źródło: Mystic Production

fot. Ross Halfin
Czytaj dalej...

Nowy album MIP już 24 października !

24 października 2025 roku na rynku pojawi się premierowy materiał zespołu MIP (czyli Make Impossible Possible) zatytułowany "Passing By".

Kto kryje się za tą nową nazwą:
Legendy polskiej alternatywy wracają. W nowym wcieleniu i z nową siłą. Made In Poland i Agressiva 69 to zespoły–symbole muzycznego nonkonformizmu oraz śmiałych poczynań artystycznych. Nigdy nie oglądały się na mody, konsekwentnie szły swoją drogą, poszukując oraz budując oblicze ambitnej polskiej nowej fali, twardej elektroniki i industrialu. Kolejnymi płytami udowadniały, że nasza muzyka może w niczym nie ustępować temu, co tworzy się na świecie. Teraz liderzy tych legendarnych formacji połączyli siły, by stworzyć ścieżkę dźwiękową dla myślących, wrażliwych słuchaczy z trzeciej dekady XXI wieku.

Grupę MIP tworzą wokalista, gitarzysta i perkusista Artur Hajdasz – syn innej legendy, perkusisty grupy Breakout, Józefa Hajdasza – który oprócz prowadzenia Made In Poland występował m.in. w Homo Twist, Püdelsach, Aptece i z Korą, a obecnie gra w Klank Monster; mający na koncie współpracę m.in. z Jesus Chrysler Suicide, Agressivą 69 i Made In Poland, multiinstrumentalista i producent muzyczny Sławomir „Dżabi” Leniart oraz grający na instrumentach klawiszowych Bodek Pezda – skupiający się dziś na pracy studyjnej współtwórca największych sukcesów Agressivy 69, producent oraz animator polskiej sceny industrialu i twardej tanecznej elektroniki, który pracował już z „Dżabim” w zespole Edyty Bartosiewicz oraz jego projektach 2Cresky i Heart & Soul.

Płyta ukaże się w formacie LP i CD.

źródło: Music Corner Records
Czytaj dalej...

QUEENS OF THE STONE AGE: ALIVE IN THE CATACOMBS NA WINYLU!

Po wyprzedanej w mniej niż 24 godziny winylowej edycji deluxe dostępnej na stronie internetowej zespołu, Queens of the Stone Age wydał wersję standardową albumu Alive in the Catacombs, przygotowaną specjalnie dla sklepów muzycznych na całym świecie. Wydanie zostało zapakowane w pojedynczą okładkę z wewnętrzną kopertą, na której znalazły się zdjęcia zza kulis autorstwa wieloletniego współpracownika zespołu, Andreasa Neumanna.

Film Alive in the Catacombs i towarzyszące mu wydanie audio to Queens of the Stone Age w najbardziej podstawowej, esencjonalnej formie — Joshua Homme, Troy Van Leeuwen, Michael Shuman, Dean Fertita i Jon Theodore, wspierani przez trzyosobową sekcję smyczkową, wykorzystującą łańcuchy i pałeczki do jedzenia jako prowizoryczne instrumenty perkusyjne. Każda piosenka została nagrana na żywo, w jednym pełnym podejściu, bez dogrywek czy edycji. Nagrania audio zrealizowali Mark Rankin, François-Xavier Delaby, Henri d’Armancourt oraz Alban Lejeune, a producentem był Mark Rankin. Ostateczne miksy przygotowali Mark Rankin, Joshua Homme i Michael Shuman.

Queens of the Stone Age: Alive in the Catacombs miał swoją premierę 5 czerwca i został entuzjastycznie przyjęty zarówno przez fanów, jak i krytyków. Film oraz towarzyszący mu dokument zza kulis, Alive in Paris and Before, są dostępne do zakupu na stronie qotsa.com. Alive in the Catacombs został wyprodukowany przez La Blogothèque, a za reżyserię odpowiada Thomas Rames. Nagrania odbyły się w lipcu 2024 roku w Paryżu, we Francji.

Tracklista:
1. Running Joke/Paper Machete
2. Kalopsia
3. Villains of Circumstance
4. Suture Up Your Future
5. I Never Came

Sfilmowany i nagrany w lipcu 2024 roku Queens of the Stone Age: Alive in the Catacombs ukazuje zespół w zupełnie nowym świetle — tak, jak jeszcze nigdy wcześniej nie brzmiał ani nie wyglądał. Ten jedyny w swoim rodzaju projekt to starannie dobrany zestaw utworów z całego katalogu QOTSA, zaaranżowanych na nowo specjalnie z myślą o wyjątkowej przestrzeni katakumb. Efektem jest bezprecedensowe, kameralne wcielenie zespołu, otoczone milionami ludzkich szczątków — „największa publiczność, dla jakiej kiedykolwiek graliśmy” — Joshua Homme.

Katakumby Paryskie to rozległe ossuarium (320 km), znajdujące się pod powierzchnią miasta. Ich fundamentem są szczątki kilku milionów osób pochowanych w XVIII wieku, które są w dużej mierze odsłonięte — wiele ścian zbudowano z czaszek i kości. To właśnie ta mroczna sceneria stanowi tło dla tego wyjątkowego występu.

Joshua Homme marzył o zorganizowaniu koncertu Queens of the Stone Age w Katakumbach od swojej pierwszej wizyty tam prawie 20 lat temu. Miasto Paryż jednak nigdy wcześniej nie udzieliło zgody żadnemu artyście na występ w tych świętych tunelach. Zespół cierpliwie czekał, aż ich wizja zostanie oficjalnie zatwierdzona.

Hélène Furminieux (Les Catacombes de Paris) powiedziała: „Katakumby Paryża są żyznym gruntem dla wyobraźni. Ważne jest dla nas, aby artyści przejęli kontrolę nad tym wszechświatem i zaproponowali jego wrażliwą interpretację. Zejście do podziemi i zmierzenie się z refleksjami na temat śmierci może być głęboko intensywnym doświadczeniem. Josh wydaje się odczuwać w ciele i duszy pełny potencjał tego miejsca. Nagrania doskonale rezonują z tajemnicą, historią i pewną introspekcją, szczególnie wyczuwalną w subtelnym wykorzystaniu ciszy w Katakumbach”.

Każda decyzja estetyczna, każdy wybór utworu, każda konfiguracja instrumentów... absolutnie wszystko zostało zaplanowane i wykonane z szacunkiem dla Katakumb — od akustyki i dźwięków otoczenia, takich jak kapiąca woda, echo i naturalny rezonans — po mroczne, atmosferyczne oświetlenie, które wzmacnia odbiór muzyki. Z dala od dźwiękoszczelnych murów studia czy komfortu monitorów scenicznych, Alive in the Catacombs pokazuje, że zespół i cała ekipa doskonale sprostali temu niecodziennemu wyzwaniu.

Josh Homme: „Jesteśmy tak odsłonięci, bo to miejsce tyle odsłania — to sprawia, że muzyka i słowa stają się nagie... Próbować tam grać na pełnej mocy byłoby absurdalne. Wszystkie decyzje zostały podjęte przez to miejsce. To ono dyktuje wszystko, ono tu rządzi. Gdy tam jesteś, robisz to, co ci każe”.

Trudno oddać słowami wyjątkowość Queens of the Stone Age: Alive in the Catacombs. To niezwykłe połączenie delikatności i monumentalnego rozmachu trzeba po prostu zobaczyć i usłyszeć, by naprawdę je zrozumieć. Jego siła tkwi w wysiłku — zarówno fizycznym, jak i emocjonalnym. To Joshua Homme w swoim najbardziej wrażliwym, a zarazem najbardziej triumfalnym wydaniu.

źródło: sonicrecords.pl
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS