Menu

K.K. Downing orazTim "Ripper" Owens (ex-Judas Piest) ogłaszają szczegóły nowej płyty KK'S PRIEST!

Zaraz po świetnie przyjętym pierwszym albumie z 2021 roku, „Sermons Of The Sinner”, który zadebiutował na listach przebojów w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji, Finlandii i nie tylko – KK'S PRIEST ponownie powracają do grzechu ze swoim kolejnym krążkiem. „The Sinner Rides Again” ukaże się 29 września 2023 roku za pośrednictwem nowej macierzystej wytwórni zespołu, austriackiego rockowo-metalowego imperium Napalm Records.

Na “The Sinner Rides Again” zespół podwaja siłę melodii swojego debiutu – który Metal Hammer UK nazwał „niezwykle przyjemnym”, a Metal Injection określił jako „chwytliwy z mnóstwem gitarowych czarów”. “The Sinner Rides Again” zawiera dziewięć utworów czystego piekielnego ognia, za które odpowiedzialne jest potężne heavy metalowe połączenie byłych muzyków kultowego Judas Priest: zdobywcy nagrody Grammy - K.K. Downinga (gitara) i Tima „Rippera” Owensa (wokal), wraz z A.J. Millsem (gitara), Tony Newtonem (bas) i Seanem Elgiem (perkusja). Utwory wyprodukowane i napisane zostały przez Downinga, a zmiksowane/zmasterowane zostały przez Jacoba Hansena.

Dziś fani mogą doświadczyć przedsmaku „The Sinner Rides Again” dzięki porywającemu pierwszemu singlowi „One More Shot At Glory”. Utworowi towarzyszy intensywny, wysokiej jakości teledysk.

K.K. Downing tak mówi o “The Sinner Rides Again”:
„Aby kontynuować dziedzictwo tradycyjnego rocka i metalu, którego miałem szczęście być częścią przez ponad 50 lat, najnowszy album ‘The Sinner Rides Again’ stworzony został, by zabrać słuchacza w podróż, która jest zarówno prawdziwa i fikcyjna ze swoimi postaciami, choć czasami jest to niejednoznaczne. Te piosenki pozwalają wyobraźni wszystkich fanów tego wspaniałego gatunku muzyki uciec od rzeczywistości i połączyć się z nami, aby kontynuować nasze heavy metalowe doświadczenie w przyszłości."


Downing komentuje również podpisanie kontraktu z Napalm Records:
„Z zupełnie nową płytą, która wymagała umieszczenia w świetnej wytwórni płytowej, dyskutowaliśmy o wytwórniach, które nam się podobały, a Napalm Records była jedną z tych firm. Można śmiało powiedzieć, że Napalm jest liderem gatunku heavy metalu i był przez długi czas już od dawna. Mają fantastyczną listę zarówno uznanych, jak i nowych zespołów i artystów, z którymi należy się liczyć. Jest to więc lista czołowych zespołów metalowych na świecie dzisiaj i w dającej się przewidzieć przyszłości. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że jesteśmy podekscytowani współpracą z Napalm Records i nie możemy się doczekać wspólnych działań.”

Sebastian Muench, Senior A&R, (Napalm Records) dodaje:
„K.K. Downing stworzył z ‘The Sinner Rides Again’ absolutnie genialne heavy metalowe arcydzieło – takie, które, jak sądzę, przetrwa próbę czasu i będzie słuchane przez fanów metalu na całym świecie przez wiele, wiele lat. KK Downing jest geniuszem, a wokal Tima „Rippera” Owensa jest po prostu hipnotyzujący! Napalm Records jest absolutnie dumne, że może pomóc w dalszym budowaniu tego dziedzictwa”.

Po odejściu z Judas Priest, powrót K.K. Downinga był niepewny. Ten kultowy gitarzysta powrócił z dowodem na to, że nie był gotowy na zaprzestanie pisania klasycznych metalowych piosenek lub odłożenie swoich słynnych gitar Flying V – biorąc udział w uznanych międzynarodowych występach (m.in. z Judas Priest, kiedy zostali wprowadzeni do Rock & Roll Hall of Fame w listopadzie 2022 r.), co miało być zwiastunem powstania KK'S PRIEST.

Niedawno cytowano Downinga, który powiedział: „Straciliśmy wielu wspaniałych ludzi – na przykład Dio, Lemmy’ego – ale ten niesamowity i niepowtarzalny styl muzyczny musi zostać zachowany tak długo, jak to możliwe i czuję, że chcę nadal grać moją rolę i bronić tego gatunku metalu, który wszyscy znamy i kochamy”. „The Sinner Rides Again” jest świadectwem tego wezwania do klasyki, a jednocześnie przyspieszenia z pełną mocą w przyszłość, stworzonego przez jednego z najważniejszych wykonawców w heavy metalu.

Imponująca oprawa graficzna “The Sinner Rides Again” została stworzona przez utalentowanego artystę Andy'ego Pilkingtona.


Zapadające w pamięć wprowadzenie dwóch gitar przenosi słuchacza w grzmiący „Sons Of The Sentinel”, wijący się przez pustkowie płonących riffów i zręczną dynamiczną gitarową solówkę. Niezaprzeczalnie chwytliwy hymn „Strike Of The Viper” udowadnia, że jest jednym z najbardziej niezapomnianych utworów na albumie, zanim „Reap The Whirlwind” zderzy się z klasycznym heavy metalowym uderzeniem, jeżąc włosy harmonią i melodyjnymi wokalami. Pierwszy singiel „One More Shot At Glory” podnosi miecz wysoko, natychmiast wzywając do walki otwierającym riffem i rytmicznymi zwrotkami. Heroiczne śpiewy i nieubłagany podwójny bas przygotowują scenę dla przyprawiającego o dreszcze gitarowego solo. „Hymn 66” uderza dusznymi, powolnymi i niskimi metalicznymi dźwiękami oraz bluesowym rytmem, podczas gdy potężny utwór tytułowy „The Sinner Rides Again” łączy balladowe pasaże i złowrogie, rytmiczne refreny. Rozpoczynający się złowieszczymi dzwonami, „Keeper Of The Graves” zamyka ostatni zakręt albumu huczącymi kaskadami i dynamicznym występem Owensa, po czym naładowany „Pledge Your Souls” i zbliżający się kolejką górską epicki „Wash Away Your Sins” – udowadniają, że jest to obowiązkowy metalowy album roku autorstwa największych wykonawców tego gatunku!


Lista utworów:
1. Sons Of The Sentinel
2. Strike Of The Viper
3. Reap The Whirlwind
4. One More Shot At Glory
5. Hymn 66
6. The Sinner Rides Again
7. Keeper Of The Graves
8. Pledge Your Souls
9. Wash Away Your Sins

“The Sinner Rides Again” dostępny będzie w następujących formatach:
- album w wersji cyfrowej
-1CD digipak
-1LP Gatefold w kolorze czarnym
-Wooden Box (zawiera: digipak, flagę, opaska na rękę z logo, artprint, naszywkę) – limitowana ilość 500 egz., dostępny tylko w sprzedaży wysyłkowej Napam Records
-1LP Gatefold w kolorach: marmurkowy pomarańczowy i czarny — Napalm International (z wyłączeniem Ameryki Północnej), tylko sprzedaż wysyłkowa, limitowana ilość 300 sztuk
-1LP Gatefold w kolorze transparentnej pomarańczy - tylko w sprzedaży wysyłkowej w Ameryce Północnej, limitowana ilość 300 sztuk
-1LP Gatefold w kolorze pomarańczowym, niebieskim i czarnym Inkspot - tylko sprzedaż wysyłkowa Napalm, limitowana ilość 500 sztuk
- kaseta magnetofonowa w kolorze czerwonym z białym nadrukiem - tylko sprzedaż wysyłkowa Napalmu, ograniczona do 200 sztuk


KK’S PRIEST live:
6.07.23 – Wolverhampton, UK @ KK's Steel Mill
9.07.23 – Knislinge, SE @ Time to Rock Festival
9.08.23 – Villena, SP @ Leyendas Del Rock Festival
12.08.23 – Kortrijk, BE @ Alcatraz Festival
2.12.23 – Mexico City, MX @ Life After Death Horror Fest
2-7.03, 2024 – Monsters of Rock Cruise

KK’S PRIEST + Paul Di’Anno & Burning Witches:
7.10.23 – Birmingham @ O2 Institute
8.10.23 – Glasgow @ SWG3
10.10.23 – Nottingham @ Rock City
11.10.23 – Manchester @ O2 Ritz
12.10.23 – Londyn @ O2 Shepherd’s Bush Empire

KK'S PRIEST:
Tim "Ripper" Owens - wokale
K.K. Downing – gitara
A.J. Mills - gitara
Tony Newton - bas
Sean Elg - perkusja

źródło: Asia Szyra

Galeria

View the embedded image gallery online at:
https://rockblog33.pl/newsy-muzyczne?start=906#sigProIde8ba5c4cc7
Czytaj dalej...

PREMIERA EPki ASGAARD „W sercu nieświata”

Zespół ASGAARD, który w zeszłym roku z powodzeniem powrócił na mapę gotyckiego rocka / metalu z siódmym pełnometrażowym albumem „What if..." (wydanym odpowiednio przez Wormholedeath Records/Szataniec), wydaje EPkę pt. „W sercu nieświata" zawierającą akustyczne wersje trzech kompozycji ze wspomnianej wyżej płyty. Zespół po raz kolejny nakłonił do współpracy znanego i wielokrotnie nagradzanego grafika Bartłomieja Trzosa, który stworzył okładkę EPki. Ponadto, każdy z utworów opatrzony zostanie zdjęciami autorstwa Bernarda Wcisło oraz teledyskami, za których produkcję odpowiada brrvids.

„Utwory akustyczne zrodziły się z potrzeby pokazania nowej aranżacji, bez przesterowanych, ciężkich gitar i masywnej perkusji, aby ostatecznie wydobyć z nich to, co pozornie ukryte. Nagranie tych utworów w wersji „nie-metalowej" i „nie-rockowej" stanowiło dla nas zupełnie nowe wyzwanie. Chcieliśmy udowodnić, tak samym sobie, jak i fanom zespołu, że potrafimy poruszać się w zupełnie innej stylistyce, że jesteśmy muzykami otwartymi i że nie boimy się nowych wyzwań. Mam nadzieję, że sprostaliśmy temu zadaniu. Do nagrania wersji akustycznej posłużyły nam ciekawe miejsca, jak choćby sala organowa Zespołu Szkół Muzycznych nr 1
w Warszawie oraz wyjątkowe instrumenty. Użyliśmy na przykład pianina (upright piano) z 1895r. ze znakomitej fabryki Małecki z Warszawy. Niestety fabryka ta została zniszczona podczas wojny i okupacji. Wspomniane pianino cechuje się bardzo głębokim i szlachetnym brzmieniem. Delikatne niestrojenie czy też skrzypienie podczas naciskania pedału 'sustain' potwierdza, że mamy do czynienia z prawdziwie unikatowym instrumentem. Aby uzyskać ciepłe brzmienie nagrywaliśmy je przy użyciu mikrofonów wstęgowych (ribbon mic.). Po raz pierwszy wykorzystaliśmy technikę gry na werblu szczoteczkami (brush snare). Te 3 utwory z pewnością nie są dla każdego, ale uważamy, że jest to nowe, bardziej subtelne i jednocześnie przestrzenne spojrzenie na naszą działalność. Zresztą, jak wiecie, jako Asgaard nigdy nie lubiliśmy utartych schematów. Na tym chyba polega artystyczna wolność?" – opowiada Flumen, klawiszowiec zespołu.


W zeszły piątek, 30 czerwca 2023 roku miała premierę EP „W sercu nieświata" za sprawą Wormholedeath Records / The Orchard / Sony Music Ent.

Wydawnictwo jest dostępne do odsłuchu na platformach streamingowych.


Tracklista:
01. Sny na jawie (acoustic version)
02. What if... (acoustic version)
03. W sercu nieświata (acoustic version)

Social Media

Facebook https://www.facebook.com/AsgaardOfficial
Youtube https://www.youtube.com/user/AsgaardOfficial/videos

Skład zespołu:

Quazarre – wokale
Hetzer – gitary akustyczne
Flumen – pianino, werbel szczotkowy, instrumenty perkusyjne

źródło: Solid Rock PR
Czytaj dalej...

SMASH INTO PIECES Nowy singiel - „FLOW”

„W twoim właściwym elemencie. Działając tylko instynktownie. W niekończącym się FLOW!”. Smash Into Pieces od czasu wydania swojego trzeciego albumu, “Rise And Shine” stał się już dobrze rozpoznawalną grupą na międzynarodowej scenie rockowej. Zespół znany jest ze swojego apokaliptycznego wizerunku, rockowego brzmienia oraz z serii teledysków zrealizowanych z kinowym rozmachem, a ich mistyczny lider, APOC jest prawdopodobnie najbardziej przyciągającym wzrok członkiem grupy.

Na początku tego roku grupa wzięła udział w szwedzkich eliminacjach do Eurowizji, wygrała swój podkonkurs i przeszła od razu do finału, gdzie ostatecznie zajęła trzecie miejsce z utworem “Six Feet Under”. Singiel natychmiastowo stał się radiowym hitem i w rodzinnej Szwecji pokrył się platyną w niespełna 12 tygodni, a sam zespół ogłosił, że zamierza kontynuować historię ARCADII. W kwietniu 2023 roku wydali pierwszy odcinek „The Tide”. Teraz nadszedł czas, aby grupa kontynuowała niedawny sukces drugim odcinkiem trzeciego sezonu ARCADII - „FLOW”.

“Flow” to nowy singiel grupy, który zapowiada nową studyjną płytę formacji. Piosence towarzyszy teledysk, który zobaczyć można tutaj. Nowy album Szwedów ukaże się w październiku tego roku. Dodatkowo wraz z zespołem Hiber3D stworzył Arcadię, muzyczny świat 3D, który już jest dostępny pod tym linkiem.

Poczucie bycia we właściwym żywiole i całkowitego pochłonięcia przez to, co cię napędza, o to właśnie chodzi w „FLOW”. To chyba najcięższy utwór wydany przez grupę w tym roku. Dzięki całkowicie zapełnionemu harmonogramowi koncertów, licznym krajowym programom telewizyjnym i nadchodzącej trasie koncertowej w Europie, która odbędzie się w październiku i grudniu 2023 roku, grupa znajduje się w szczytowym momencie swojej kariery.

Wirtualne koncerty, lub inne rodzaje wydarzeń muzycznych w metaverse, były wcześniej realizowane głównie na jednej z większych platform do gier lub na innych platformach 3D. Szwedzki Hiber opracował zupełnie nową platformę, która umożliwi artystom, markom i twórcom szybkie i łatwe tworzenie wirtualnych światów.

Hiber3D wraz ze Smash Into Pieces opracował Arcadię, świat 3D, odzwierciedlający estetykę formacji. Arcadia służy jako interaktywne centrum, w którym fani mogą zaangażować się w świat zespołu, ich muzykę, sztukę i gadżety, a także odblokować ekskluzywny dostęp.

Chris Adam, wokalista grupy, komentuje:

“Jak możemy się ze sobą skontaktować w przyszłości - to ważny temat w naszym zespole, a ten projekt z Hiber3D pozwala nam wcielić w życie koncepcję Arcadia World. Jest to dla nas nowy sposób na kreatywną pracę i zaangażowanie naszych niesamowitych fanów, czekamy na was wszystkich w Arcadia World!”

Michael Yngfors, CEO Hiber, tak mówi o tym projekcie:
“Współpraca ze Smash Into Pieces stanowi ważny kamień milowy dla artystów. Wykorzystując moc Hiber3D, artyści mogą tworzyć bezpośrednie połączenia z publicznością i tworzyć nowe ścieżki zaangażowania i nowych przychodów. Jednocześnie ta współpraca rewolucjonizuje tradycyjny krajobraz muzyczny, umożliwiając fanom dostęp do swoich ulubionych artystów w prosty i nowy sposób. To zmiana paradygmatu, która umożliwia artystom przejęcie kontroli nad własną marką i zaoferowanie fanom niespotykanego dotąd poziomu interakcji.”

Zespół Smash Into Pieces powstał 15 lat temu w Örebro i ma na swoim koncie 7 płyt, z czego ostatnia, “Disconnect”, ukazała się we wrześniu zeszłego roku. Grupa wydała już ponad 40 singli, a na wszystkich platformach single oraz charakterystyczne teledyski, zyskały już ponad pół miliarda odtworzeń.


Więcej informacji:
Website Spotify YouTube Facebook Instagram Twitter TikTok Smash Heads

źródło: Asia Szyra
Czytaj dalej...

Śląski hardcore'owy FAUL TECHNICZNY wydał nowy album "Nie Uciekniesz"

Stacjonująca na Śląsku grupa Faul Techniczny ma na koncie nową płytę „Nie Uciekniesz”.

Materiał wydany na CD przez Oldchool Records to mocny hardcore ze starej szkoły na punkowych resorach (nie mylić z melodic-punkowymi amortyzatorami) z południowej Polski. Krótkie i bezkompromisowe w przekazie, agresywne i ostre numery z dużą dawką ekspresji. Szczere do bólu teksty, nie trzymające się schematów w których od wielu lat zamknęła się polska scena niezależna są atakiem w schematyczność i szarość współczesności ukrytej za pozornym szczęściem, konsumpcyjnym zaspokojeniem i fałszem reklam. Chłopaki zadbali o każdy szczegół tego wydawnictwa od muzyki, przez zdjęcia aż po okładkę i wydanie. Tu wszystko jest zrobione na 100%. Sprawdź album "Nie Uciekniesz" i wypatruj zespołu na koncertach w Twojej okolicy.


źródło: Cantaramusic.pl
Czytaj dalej...

Reżyser MAREK KOTERSKI napisał tekst do "Adasia" heavy metalowej grupy DethOps z Suchej Beskidzkiej

Stacjonująca w Suchej Beskidzkiej metalowa grupa DethOps wydała nowy album „Myślonur”. Singlem promującym ten album jest kompozycja „Adaś”, do której tekst napisał reżyser Marek Koterski.

Zespół DethOps powstał w 2017 roku z inicjatywy wokalisty, Dominika Bobka oraz dwóch gitarzystów: Igor Bobka i Aleksandra Kity. Inspiracją były zespoły takie jak: Judas Priest czy Angra, czyli heavy i power metal z domieszką innych gatunków muzycznych o prasłowiańskich korzeniach. Temu stylowi zostali wierni do dziś, czego najlepszym dowodem jest wydany pod koniec czerwca 2023 roku ich pierwszy album pt. „Myślonur”. Mocna metalowa muzyka opatrzona ciekawymi tekstami (autorem jednego z nich jest sam Marek Koterski), co wprawia słuchacza w trans i zmusza do przemyśleń.


DOMINIK BOBEK - wokal Zapalony heavymetalowiec od najmłodszych lat za sprawą starszego rodzeństwa. Występował wcześniej w składzie thrashmetalowego Panzerdivision; wystąpił też w Szansie na Sukces z Kwasożłopami. Z metalu lubi chyba wszystko.

IGOR BOBEK - gitara Jako dwulatek pięknie hasał do Die, Die My Darling w wersji Metalliki, którym katował go wujek Dominik. Jedyny w rodzinie, który dobrze ogarnął jakikolwiek instrument.

JAKUB KARASIŃSKI - gitara Największy fan Dream Theater. W wolnym czasie głównie gra improwizacje jazzowe. Od 8 lat szlifuje swoje umiejętności, aby sprostać solówkom wymyślonym przez Bobkinsa.

ARTUR GROŃ - instrumenty klawiszowe Jedyny w swojej rodzinie, który poszedł o krok dalej z muzyką. Lubi rock i metal, a dla odmiany czasem gra w kościele.

KACPER NOWAKOWSKI - bas Miłośnik black metalu. Posiadacz największej ilości memów z żabką. Inny bas niż czterostrunowy dla niego nie istnieje. Zawsze dba o idealną głośność w miksie.

JAKUB CINAL - perkusja Od dziecka walił w garnki wyciągnięte z kuchennej szafki. Gdy zobaczył solówkę Jordisona sprzedał nerkę i kupił perkusję.


źródło: Cantaramusic.pl
Czytaj dalej...

Nowa kolekcja niepublikowanych nagrań Franka Zappy „Funky Nothingness”

Aż 25 niewydanych utworów i ponad 3,5 godziny niesłyszanych wcześniej kompozycji, coverów i jamów z 1970 roku – wszystko to znajdziemy na składance „Funky Nothingness”, której premierę zaplanowano na 30 czerwca. Wydawnictwo promuje utwór „Work With Me Annie/Annie Had A Baby”.

Niedługo po rozwiązaniu The Mothers of Invention, Frank Zappa debiutował jako solista z „Hot Rats” (1969). Łączący jazz i rock album stał się jednym z najlepiej sprzedających się wydawnictw artysty dzięki takim perełkom jak „Peaches En Regalia” czy „Willie the Pimp”.
W przeciągu następnego roku Zappa zabrał się za kilka projektów. Wyprodukował debiut Captain Beefheart „Trout Mask Replica”, prowadził belgijski Festival Actuel – gdzie spotkał się z brytyjskim perkusistą Aynsleyem Dunbarem – a także zebrał grupę, z którą w styczniu i lutym 1970 roku miał spotkać się w niedawno otwartym studiu Record Plant w LA.
Zappa ponownie zasiadł na fotelu producenta. Towarzyszyli mu Ian Underwood (klawisze, saksofon, gitara), skrzypek i wokalista Don „Sugarcane” Harris oraz basista Wrecking Crew, Max Bennett. Pięcioosobowy zespół uzupełnił Aynsley Dunbar, który właśnie przeniósł się do Los Angeles i zamieszkał z Zappą.

Grupa nagrała wiele oryginalnych kompozycji, inspirujących coverów i rozszerzonych improwizacji, które czerpały z R&B i bluesa oraz rodzącej się sceny jazz fusion. Nagrania te, w dużej mierze instrumentalne, ukazują wirtuozerię Zappy, jednocześnie oferując coś, co z łatwością mogłoby być kontynuacją „Hot Rats”.
Zappa szykował się do wydania utworów, jednak w miarę upływu czasu jego muzyka poszła w nieco innym kierunku. Wciąż nie wiadomo dokładnie, dlaczego materiał nigdy nie został wydany. Całkiem możliwe, że spotkanie z Flo & Eddie (komediowo-rockowym duetem Marka Volmana i Howarda Kaylana) zainspirowało go do stworzenia czegoś bardziej skupionego na wokalu – latem nagrał więc „Chunga’s Revenge”, który ukazał się w październiku. Pod koniec 1970 roku Zappa był już na etapie tworzenia filmu „Dwieście moteli” oraz towarzyszącej mu ścieżki dźwiękowej.

Ponad pięć dekad później, „vaultmeister” Joe Travers i Ahmet Zappa wydobyli nagrania z ogromnego skarbca Zappy. Zaczęli pracę nad utworami, które wyprodukował i zmiksował sam Frank. 11 utworów przekształciło się w „Funky Nothingness” na cześć jednego z nagrań z 1967 roku z sesji do „Uncle Meat”. Niewydany kawałek pierwotnie miał otwierać „Chunga’s Revenge”. Chociaż utwór został nagrany kilka lat wcześniej, Zappa ostatecznie połączył go z nieopublikowaną kompilacją.
Na przestrzeni lat wydano kilka nagrań z sesji tamtych lat – fani mogą już dobrze pamiętać 12-minutową wersję „Sharleena” z pośmiertnej kolekcji „Lost Episodes”. „Funky Nothingness” po raz pierwszy przedstawia piosenki jako spójną kolekcję.
– Jako album, „Funky Nothingness” jest wyjątkowy – zawiera co najmniej trzy napisane kompozycje, dwie wersje coverów i wiele instrumentalnych segmentów, z których wszystkie były niepublikowane. Nieczęsto zdarza się znaleźć taką ilość jednolitej muzyki, której tak długo nikt nie słyszał – komentuje Travers.

Wyprodukowany i skompilowany przez Ahmeta Zappę i Joe Traversa „Funky Nothingness” zostanie wydany 30 czerwca. Album ukaże się różnych formatach, w tym na trzypłytowej wersji deluxe. 28-stronicowy booklet zawiera zdjęcia z sesji nagraniowych autorstwa Johna Williamsa, a także zapiski Traversa. Klasyczne miksy Zappy urozmaicono nowoczesnymi miksami Craiga Parkera Adamsa, który zajął się również bonusowym materiałem. Całość została zmasterowana przez Johna Polito z Audio Mechanics.
Rozszerzona edycja „Funky Nothingness” będzie dostępna też w wersji cyfrowej, zarówno w standardowej, jak i wysokiej rozdzielczości audio (96 kHz/24-bit).
Album ukaże się także na podwójnym 180-gramowym czarnym winylu oraz (w limitowanym nakładzie) na przezroczystym fioletowym winylu. Limitowany winyl z kolekcjonerską kostką do gitary dostępny jest wyłącznie w sklepach Zappa.com, uDiscover Music i Sound of Vinyl.
Niepublikowany wcześniej utwór „Work With Me Annie/Annie Had a Baby” łączy w sobie dwa hity z 1954 roku autorstwa Hanka Ballarda & The Midnighters. Napisany przez Ballarda „Work With Me Annie” został połączony z „Annie Had A Baby” Henry’ego Glovera i Sydneya Nathana. Możemy w nim usłyszeć Dona „Sugarcane” Harrisa, który zyskał sławę w latach 50. za sprawą duetu R&B Don & Dewey. Zappa, wielki fan duetu, nie mógł przepuścić takiej okazji.
Harris występuje także w roli wokalisty w utworze „Love Will Make Your Mind Go Wild”, który zawiera klasyczną balladę soulową z wyjątkową solówką na skrzypcach. Zappa przejął główny wokal w 12,5-minutowej wersji utworu Lightnin’ Slim „I’m a Rollin’ Stone”. To właśnie to nagranie stało się początkiem kultowego już „Stink-Foot”, który zamknął album „Apostrophe (')”.
Talent Underwooda można usłyszeć w soulowo-jazzowym instrumentalu „Khaki Sack” – utworze, który The Mothers of Invention od czasu do czasu grali na swoich koncertach. To pierwsze znane nagranie studyjne, podobnie jak w przypadku „Twinkle Tits”. Warto też wspomnieć o „Tommy/Vincent Duo II”, który dokładnie ukazuje magię między Zappą i Dunbarem na samym początku ich współpracy. Nieedytowana wersja piosenki ma prawie 22 minut.
Każda z trzech płyt zawiera nagrania „Chunga’s Revenge”, który posłużył jako tytułowy utwór wydawnictwa z października 1970. Wersja „Basement Version”, znajdująca się na głównym albumie, została nagrana w piwnicy Zappy przy użyciu 4-kanałowego zestawu kwadrofonicznego. Następnie Zappa stworzył miks stereo.

„Funky Nothingness” to niespotykana skarbnica. Możemy tu usłyszeć fascynujące wersje „Sharleena”, „Transylvania Boogie” i „The Clap” – w przypadku tego ostatniego, to pierwsze pełne nagranie, które w okrojonej formie wydano na „Chunga’s Revenge”. Kolejną perełką jest bez wątpienia eksperymentalny „Halos & Arrows”.

Jak podsumowuje Joe Travers: – W archiwalnych skarbcach normalne jest znajdowanie różnych aranżacji utworów, które słyszano już na koncertach na żywo i w warunkach studyjnych. Tak naprawdę nowe kompozycje są nieliczne – zwłaszcza te pochodzące ze złotych lat Zappy, czyli lat 60. i 70. „Funky Nothingness” sprawdza się na wszystkich frontach. Ukazuje jego miłość do rytmu i bluesa, rozpoczynając dokładnie tam, gdzie skończył się „Hot Rats”.
Funky Nothingness (2LP Vinyl)

Side A
1. Funky Nothingness
2. Tommy/Vincent Duo I
3. Love Will Make Your Mind Go Wild
4. I'm A Rollin' Stone
Side B
1. Chunga's Revenge (Basement Version)
2. Basement Jam
Side C
1. Work With Me Annie / Annie Had A Baby
2. Tommy/Vincent Duo II
3. Sharleena (1970 Record Plant Mix)
Side D
1. Khaki Sack
2. Twinkle Tits
Funky Nothingness (3CD/Digital)
CD 1: Funky Nothingness - The Album
1. Funky Nothingness
2. Tommy/Vincent Duo I
3. Love Will Make Your Mind Go Wild
4. I'm A Rollin' Stone
5. Chunga's Revenge (Basement Version)
6. Basement Jam
7. Work With Me Annie/Annie Had A Baby
8. Tommy/Vincent Duo II
9. Sharleena (1970 Record Plant Mix)
10. Khaki Sack
11. Twinkle Tits
CD 2: Zappa/Hot Rats ’70 Session Masters and Bonus Nothingness
1. Chunga’s Revenge (Take 5)
2. Love Will Make Your Mind Go Wild (Take 4)
3. Transylvania Boogie (Unedited Master)
4. Sharleena (Unedited Master)
5. Work With Me Annie/Annie Had A Baby (Alternate Edit)
6. Twinkle Tits (Take 1, False Start)
7. Twinkle Tits (Take 2)
CD 3: Zappa/Hot Rats ’70 Session Masters and Bonus Nothingness
1. The Clap (Unedited Master-Part I)
2. The Clap (Unedited Master-Part II)
3. Tommy/Vincent Duo (Unedited Master)
4. Chunga’s Revenge (Take 8)
5. Halos and Arrows
6. Moldred
7. Fast Funky Nothingness

źródło: Universal Music
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS