Menu

WHITE LIES NIE CHCĄ LECIEĆ NA MARSA, W NOWYM SINGLU PROMUJĄCYM SZÓSTY KRĄŻEK ZESPOŁU

Zespół White Lies udostępnił dziś „I Don't Want To Go To Mars”, najnowszy utwór z nadchodzącego, szóstego albumu „As I Try Not To Fall Apart”, który ukaże się nakładem [PIAS] 18 lutego 2022 r.

„I Don't Want To Go To Mars” ma całą zniekształconą patetyczność najlepszych hymnów White Lies zgrabnie zapakowaną w krótką historię. Piosenka opowiada o postaci, która pozornie jest wypędzana z Ziemi, by wieść sterylną i prozaiczną egzystencję na nowo skolonizowanym Marsie. Zasadniczo piosenka kwestionuje tempo, w jakim rozwijamy świat (światy), w którym żyjemy oraz koszty jakie wynikają z tego tytułu dla naszego dobrobytu" - mówi Charles Cave.


Nagrywany w studiach Sleeper i Assault & Battery w zachodnim Londynie, album powstał we współpracy z Edem Bullerem, który pracował nad wieloma ich krążkami, w tym debiutanckim „To Lose My Life…", oraz Claudiusem Mittendorferem (Weezer, Panic! At The Disco).



White Lies to prawdopodobnie jeden z największych zespołów gitarowych w Wielkiej Brytanii. Ostatni krążek zespołu „Five” z 2019 r. zdobył bardzo dobre recenzje wśród krytyków muzycznych, a zwieńczeniem sukcesu była wyprzedana trasa po Wielkiej Brytanii.




White Lies to: Harry McVeigh (wokal / gitara), Charles Cave (bas) & Jack Lawrence-Brown (perkusja).

Zespół w marcu 2022 r. wyrusza w trasę koncertową i zagra koncerty w wielu europejskich miastach, w tym również w Warszawie. Pełna lista poniżej:


10.03.22 – NOTTINGHAM – Rock City

11.03.22 – MANCHESTER – Academy

12.03.22 – NEWCASTLE – Boiler Shop

13.03.22 – BIRMINGHAM – Institute

15.03.22 – GLASGOW – SWG3 TV Studio

16.03.22 – LEEDS – Stylus

18.03.22 – BRIGHTON – Chalk

19.03.22 – BRISTOL – Academy

21.03.22 – DUBLIN – Vicar Street

22.03.22 – LIVERPOOL – Grand Central Hall

24.03.22 – NORWICH – UEA

25.03.22 – OXFORD – Academy

26.03.22 – LONDON – Hammersmith Apollo


07.04.22 – PARIS – Le Trabendo

08.04.22 – GHENT – Vooruit

09.04.22 – ANTWERP – Trix

10.04.22 – COLOGNE – Bürgerhaus Stollwerck

12.04.22 – FRANKFURT – Batschkapp

13.04.22 – KARLSRUHE – Substage

14.04.22 – BOCHUM – Zeche

17.04.22 – AMSTERDAM – Paradiso

18.04.22 – GRONINGEN – De Oosterpoort

20.04.22 – ROTTERDAM – Maasilo

21.04.22 – MAASTRICHT – Muziekgieterij

23.04.22 – HAMBURG – Uebel & Gefährlich

24.04.22 – AARHUS – Train

25.04.22 – STOCKHOLM – Berns

27.04.22 – HELSINKI – Helsinki Hall Of Culture

29.04.22 – GOTHENBURG – Pustervik

30.04.22 – COPENHAGEN – Vega

02.05.22 – BERLIN – Metropol

03.05.22 – LEIPZIG – Täubchenthal

04.05.22 – WARSAW – Progresja

05.05.22 – PRAGUE – Lucerna

07.05.22 – VIENNA – Ottakringer Brauerei

08.05.22 – MUNICH – Neue Theaterfabrik

10.05.22 – MILAN – Magazzini Generali

11.05.22 – ROME – Orion

13.05.22 – BARCELONA – Sala Apolo

15.05.22 – SANTIAGO DE COMPOSTELA – Sala Capitol

16.05.22 – LISBON – LAV

17.05.22 – PORTO – Hard Club

18.05.22 – MADRID – Sala Mon Live

20.05.22 – BORDEAUX – Krakatoa

21.05.22 – RENNES – Antipode

22.05.22 – TOURCOING – Le Grand Mix

24.05.22 – ENSCHEDE – Metropool

25.05.22 – EINDHOVEN – Effenaar

źrodło: PIAS
Czytaj dalej...

NOWY SINGIEL I TELEDYSK SMASH INTO PIECES!

Po 2 latach ciężkiej pracy, 23 nagranych utworach, 2 albumach, 2 sezonach filmowych z ponad 20 odcinkami, zespół Smash Into Pieces zakończył sagę ARCADII!

Dziś pemierę ma pierwszy od 2019 roku nowy, samodzielny singiel– “The Rain”.

Wokalista Chris Adam mówi: "Deszcz jest metaforą pozbycia się błędów z przeszłości, oczyszczenia się i rozpoczęcia wszystkiego od nowa. Opowiada o desperacji człowieka u kresu sił, gotowego zrobić wszystko, by znów mógł się poczuć sobą. "

Smash Into Pieces to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się skandynawskich kapel na polu alternatywnego rocka. Zespół ma na koncie 6 albumów studyjnych, a na wszystkich platformach single oraz charakterystyczne, zrealizowane z kinowym rozmachem teledyski, zyskały już ponad 400 mln odtworzeń.

Dyskografię grupy zamykają 2 wyjątkowe albumy: “Arcadia” (2020) oraz “A New Horizon” (2021), na których przy pomocy niezwykłych teledysków formacja odkrywała przed słuchaczami nowy, cyfrowy świat, świat Arkadii.

Zespół zapowiada także liczne występy. Potwierdzono już ponad 60 koncertów, wśród których znajduje się też trasa “Worlds Collide Tour” (marzec/ kwiecień 2022), gdzie kapela występować będzie u boku Evanescence i Within Temptation.

Więcej informacji:

Homepage Spotify Youtube Facebook Instagram Twitter Tiktok Twitch
Czytaj dalej...

Uriah Heep na wyjątkowym koncercie w Polsce!

Uriah Heep na wyjątkowym koncercie w Polsce! Kultowa brytyjska grupa zagra 9 listopada 2022 roku w katowickim MCK. Koncert jest częścią trasy z okazji 50-lecia istnienia zespołu. Z tego powodu muzycy przygotowali specjalną formułę wydarzenia oraz niepowtarzalną setlistę, która uwzględnia cały okres działania Uriah Heep. Bilety trafią do sprzedaży w piątek, 3 grudnia 2021 r.

Metal Mind Productions
zaprasza

URIAH HEEP
+ support
9.11.21

MCK Katowice

Otwarcie bram: 19:00
Start: 20:00

Ceny biletów (przedsprzedaż / w dniu koncertu):

Kat. I – 260 zł / 280 zł
Kat. II – 230 zł / 250 zł
Kat. III – 199 zł / 219 zł
Kat. IV – 180 zł / 200 zł

Bilety w sprzedaży od piątku, 3 grudnia. 

Dzięki debiutanckiemu albumowi „Very ‘Eavy, Very ‘Umble”, URIAH HEEP stworzyli wraz z Led Zeppelin, Black Sabath i Deep Purple, brytyjską odmianę heavy metalu. To właśnie z tych korzeni, z klasycznymi płytami rodzącego się wówczas metalu, takimi jak „Gypsy”, „Bird of Prey” i „Walking in Your Shadow”, Uriah Heep rozpoczęli karierę zarówno w kraju, jak i w USA, nagrywając swoje najważniejsze utwory: „Demons and Wizards”, „The Magician's Birthday” i „Sweet Freedom”, z których wszystkie weszły na listę Billboard Top 40, zapewniając zespołowi lata dominacji koncertowej na świecie. Co więcej, Uriah Heep są odpowiedzialni za najbardziej wzniosłe i inteligentne wykorzystanie wokali w muzyce heavy metalowej wśród zespołów tworzących ten gatunek w latach 70. Z tego powodu Heep zostali
określeni jako Beach Boys of Heavy Metal, a ich wpływ jest widoczny pośród wszystkich innych zespołów, w tym Sweet i Queen.

Zespół był również jednym z prekursorów, jeśli chodzi o wykorzystanie organów Hammonda, wraz z charakterystyczną gitarą wah-wah Micka Boxa, kombinacji, która stała się podstawą ich brzmienia.

50 lat po powstaniu, słońce nadal świeci nad Uriah Heep. Zespół koncertuje na całym świecie oraz regularnie nagrywa i wydaje uznane przez krytyków, znakomicie wyprodukowane płyty, które zdobywają serca fanów.

źródło: Metal Mind Productions
Czytaj dalej...

Grzegorz Kupczyk - "40 lat na scenie" - już w sprzedaży!

Grzegorz Kupczyk, jeden z najpotężniejszych głosów polskiego heavy metalu, świętuje w tym roku czterdziestolecie swojej działalności artystycznej. A dziś premierę ma specjalne, dedykowane temu artyście wydawnictwo – „40 lat na scenie”. Ten wyjątkowy, podwójny album kompilacyjny to zbiór najważniejszych kompozycji z całej kariery tego doskonałego muzyka i wokalisty (m.in. Turbo, Panzer X, CETI).

Artysta komentuje: "Dzięki firmie Metal Mind Productions mogę przekazać Fanom część mojego artystycznego życia. Wybrałem te najciekawsze moim zdaniem utwory i kompilacje, starałem się też dopasować je tak, aby pokazać jak najszersze spektrum moich wokalnych możliwości. Mam nadzieję, że uda mi się zadowolić jeżeli nie wszystkich, to przynajmniej większość Fanów.”

Grzegorz Kupczyk swoją muzyczną przygodę zaczął z formacją Kredyt, ale stałe miejsce w polskim metalowym panteonie zyskał dzięki dokonaniom z grupą Turbo, z którą nagrał takie kultowe płyty jak m.in. "Dorosłe dzieci" czy "Kawaleria Szatana". W 1989 roku założył zespół CETI, z którym działa do dziś dnia i wydał 11 płyt studyjnych, z czego ostatnia, "Oczy Martwych Miast", ukazała się w 2020 roku. W trakcie swojej muzycznej kariery współpracował też z takimi formacjami jak m.in. Aion, Panzer X, Esqarial, Kruk i Non Iron. W 2012 roku za wybitny wkład w kulturę narodową Kupczyk uhonorowany został Złotym Krzyżem Zasługi.

Lista utworów:

CD1

Headless Cross (AION)
Feel My X (PANZER X)
Paint It Black (PANZER X)
Requiem (ESQARIAL)
Sleepng In The Flame (ESQARIAL)
Child In Time (KRUK)
Jest taki samotny dom (KRUK)
July Morning (KRUK)
The Gypsy (KRUK)
Iluzjoniści fałszu (CETI)
For Those Who Aren't Here (CETI)
Ghost Of The Universe (CETI)
CD2

W dolinie światła (CETI)
Second Sin (CETI)
Livin' On A Prayer (GRZEGORZ KUPCZYK)
Candles And Rain (NON IRON)
My City Will Die Soon (NON IRON)
Drawn Soldiers (NON IRON)
Armia (TURBO)
Toczy się po linie (TURBO)
Wybacz wszystkim wrogom (TURBO)
Dorosłe dzieci (TURBO)
Przemijanie (KREDYT)

źródło: Metal Mind Productions

Galeria

View the embedded image gallery online at:
https://rockblog33.pl/newsy-muzyczne?start=1572#sigProIda0007cf777
Czytaj dalej...

Krystaliczne wydanie kultowego albumu "Maanam"

40 lat temu na rynku ukazał się pierwszy długogrający album zespołu Maanam. Z okazji jubileuszu na rynku pojawiała się limitowana wersja albumu wytłoczona na krystalicznym winylu.

Jesienią 1981 roku na przaśnym polskim rynku fonograficzny pojawiła się winylowa płyta MAANAMu. Był to pierwszy długogrający album zespołu. Kora, wokalistka MAANAMU, powiedziała: teraz to już mogę umrzeć. Na szczęście nie umarła wtedy, tylko prawie czterdzieści lat po swej debiutanckiej płycie. MAANAM niczym rockowa kometa zajaśniał na polskim niebie muzycznym. W komunistycznej Polsce, która przeżywała jeden z największych kryzysów gospodarczych i politycznych, utwory MAANAMU stały się hymnami całego pokolenia a Kora ikoną stylu i gwiazdą pierwszej wielkości, której teksty weszły do języka potocznego i pozostają w nim do dziś. Producentem kompozycji Marka Jackowskiego do słów Kory był wówczas Andrzej Poniatowski. W lubelskim Studio Polskiego Radia starał się nadać muzyce MAANAMU nowoczesny, na tamte czasy, styl. A czasy w muzyce były elektryzujące. Brytyjski punk rock, nowa fala, amerykańskie podziemne nowojorskie brzmienia i przebijające się coraz bardzie do mainstreamu reggae… wszystkie te brzmienia docierały za żelazną kurtynę. Kora, Marek, Ryszard Olesiński czuli tę falę. Kongenialnie czuł ją również Andrzej. Niestety nie miał w tamtych czasach narzędzi, żeby uzyskać efekt jaki sobie wówczas wymarzył. Dopiero dziś, po 40 latach, mieszkając w Szwecji, na nowo zgrał i zmasteringował pierwszą płytę MAANAMU. Dajemy wam być może najważniejszą polską płytę rockową w takim brzmieniu w jakim powinna ona brzmieć. Smutno nam jednak z tego powodu, że ani Kora ani Marek nie mogą jej dzisiaj na nowo posłuchać. Chyba że posiadają nasłuch, tam gdzie teraz przebywają. (Kamil Sipowicz)

źródło: Warner Music Poland
Czytaj dalej...

BOKKA "900" - druga odsłona albumu "Blood Moon"!!!

“900 powstał w dniu, w którym dokładnie tyle było zachorowań na SARS-COV 2 w Polsce i był to przerażający wówczas rekord. Zostawiliśmy ten roboczy tytuł na pamiątkę, jak się póżniej okazało, znacznie spokojniejszych czasów. Probując złapać przeciwwagę dla niepokoju, który nas ogarniał skomponowaliśmy coś, co tamtego dnia poprawiło nam humor i oderwało nas od rzeczywistości.”


Utwór w niedosłowny sposób nawiązuje do nowej fali lat 80-tych i opowiada o tym, że jak się człowiek sparzy, to nie wejdzie drugi raz do tej samej rzeki. Jest to drugi singiel z nadchodzącej, czwartej płyty zespołu, która ukaże się na początku 2022 roku. Album “Blood Moon” powstał zainspirowany fikcyjną historią końca świata, który następuje w trakcie zjawiska znanego “krwawym księżycem”. Producentem płyty jest uznany producent Bogdan Kondracki, odpowiedzialny za sukcesy wielu polskich artystów, m.in. Dawida Podsiadło, Ani Dąbrowskiej, czy Moniki Brodki.


Razem z singlem, zespół prezentuje drugą część tryptyku w postaci animacji 3D autorstwa Tomasza Goławskiego. Za koncepcję wizualną wydawnictwa odpowiada Jakub Guzik.

źródło: PIAS
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS