Menu

Thrash metalowy koniec tygodnia

Długi listopadowy weekend będzie rozbrzmiewał thrash metalem. Trasa koncertowa "Battle of The Bays" zahacza o dwa polskie miasta: Warszawę i Katowice. 11 i 12 listopada na scenie zobaczymy grupy Obituary, Exodus, Prong i King Parrot. Prezentujemy rozpiskę czasową koncertów, żeby nie ominęło Was to, na co najbardziej czekacie!

OBITUARY / EXODUS / PRONG / KING PARROT
 
11.11.2016 Warszawa, Progresja
12.11.2016 Katowice, Mega Club
 
Otwarcie bram: 18.30

19:10 - 19:40 - KING PARROT
19:55 - 20:40 - PRONG
21:05 - 22:05 - EXODUS
22:30 - 23:30 - OBITUARY

Ceny biletów:
110 PLN - przedsprzedaż
130 PLN - w dniu koncertu
 
Bilety w sprzedaży na stronach: ticketpro.pl, eventim.pl, ebilet.pl, shop.metalmind.com.pl
 
Amerykańskiego zespołu Obituary nie trzeba zbytnio przedstawiać fanom muzyki death metalowej – to pionierzy gatunku. Powstali w 1984 roku na Florydzie, początkowo używając nazwy Executioner. Wkrótce odkryli, że istnieje inny zespołu o tej samej nazwie, skrócili więc nazwę do Xecutioner. W latach 1985 – 1987 pod tym właśnie szyldem ukazało się kilka wydawnictw demo, winylowy debiut zaliczyli w 1987 roku umieszczając dwa utwory na kompilacji "Raging Death”. W 1988 roku, tuż przed premierą debiutanckiej płyty „Slowly We Rot”, zmienili nazwę na Obituary. Zespół tworzyli wówczas: John Tardy (wokale), Allen West (gitara prowadząca), Trevor Peres (gitara),  David Tucker (bas) oraz Donald Tardy (perkusja). Zespół występował kilkukrotnie w Polsce, zawsze przyciągając rzesze oddanych fanów. Sympatia do Polski zaowocowała zarejestrowaniem koncertowego DVD właśnie nad Wisłą. Występ w Warszawie w sierpniu 2006 roku ukazał się na całym świecie jako „Frozen Alive” DVD. Obituary ma na swoim koncie 9 studyjnych płyt, z czego wydana w 2015 roku płyta „Inked In Blood” jest najnowszą. Jedno z nagrań jest do usłyszenia w serwisie YouTube.  Utwory z krążka „Inked In Blood” z pewnością usłyszymy podczas koncertów w Warszawie i Katowicach. Zanim jednak muzycy pojawią się na scenie, zobaczymy występy Exodus (USA), Prong (USA) oraz King Parrot (Australia).
 
Thrash metalowa formacja Exodus powstała w 1980 roku w San Francisco, a jej założycielami byli gitarzysta Gary Holt, wokalista i perkusista Tom Hunting oraz obecny gitarzysta Metalliki – Kirk Hammett. W 1983 roku miejsce Hammetta zajął Rick Honolt. Grupa zadebiutowała w 1985 roku płytą „Bonded By Blood”, która do dziś uznawana jest za klasykę thrash metalu. Kolejne pozycje z dyskografii zespołu jak "Fabulous Disaster" (1989), "Impact Is Imminent" (1990) i "Force Of Habit" (1992) ugruntowały pozycję grupy na thrash metalowej scenie. "Blood In Blood Out" (2014) to dziesiąty i zarazem ostatni album w ich dorobku. Powstał z udziałem wokalisty Souzy, który po perturbacjach składowych ponownie dołączył do Exodus. Nowym krążkiem muzycy udowodnili, że nadal potrafią komponować świetne kawałki, które nie tracą nic z estetyki charakterystycznej dla Exodus! Klip do tytułowego utworu z płyty można obejrzeć w TYM miejscu.
 
Amerykański zespół Prong powstał w 1986 roku w Nowym Jorku. Na swoim koncie ma 11 pełnowymiarowych płyt, zawierający znakomity thrash metal z wpływami industrialu. Jonathan Davis z Korn czy Trevor Reznor  Nine Inch Nails oficjalnie przyznają się, że Prong wywarł na ich własną twórczość olbrzymi wpływ. „X - No Absolutes” to najnowszy album zespołu wydany w lutym tego roku. Filmik promujący ten album jest dostępny jest w TYM miejscu.
 
King Parrot to australijski zespół powstały w 2010 roku w Melbourne. Muzyka, którą grają to mieszanka thrash metalu, grindcore, sludge metalu i wczesnego hardcore punk. Ich debiutancki album „Bite Your Head Off” ukazał się w 2012 roku.  W 2015 roku zdobyli prestiżową nagrodę
Metal Hammer Golden Gods Awards w kategorii ‘Najlepszy nowy zespół’. Najnowszy album zatytułowany „Dead Set” ukazał się w 2015 roku. Promował go singiel „Like A Rat”, który obejrzeć można TU.

Metal Mind Productions
Czytaj dalej...

OFF Festival Katowice 2017: headliner i kurator w jednym

Z dumą informujemy, że kultowa formacja Swans wraca do Polski w 2017 roku na jeden – w dodatku pożegnalny! – koncert i będzie to występ na OFF Festivalu. Michael Gira, lider Swans, przyjął również funkcję kuratora Sceny Eksperymentalnej.

Radość jest obopólna. Oto kilka słów, które skreślił dla nas Michael:

„Polski OFF Festival dostarcza najlepszych możliwych muzycznych doświadczeń, zarówno publiczności, jak i wykonawcom. Zagrałem kiedyś koncert na planecie Wenus i porównaniu z OFF-em to było jak śpiewanie dla bandy wściekłych współosadzonych w mrocznej celi więzienia federalnego. Sceneria na OFFie jest nie z tego świata, produkcja nawilżona
i zmysłowa, ale co najważniejsze, piękna polska publiczność gwarantuje rok bezsennych, przesiąkniętych erotycznymi marzeniami i smutkiem nocy, wypełnionych niezaspokajalną tęsknotą”.

…z tą tylko drobną różnicą, że tym razem tęsknoty lidera Swans zostaną zaspokojone. Po pierwsze, wystąpi on w Polsce po raz ostatni ze swoim zespołem w tej formule (dalsze losy grupy nie są znane, ale na pewno kończy ona karierę w obecnym kształcie), a po drugie zagra dla nas koncert solowy. Po trzecie wreszcie Michael Gira pojawi się w Katowicach
w roli kuratora jednego dnia na Scenie Eksperymentalnej. A ma już w tym względzie doświadczenie – był autorem programu Mouth to Mouth, w ramach znakomitego holenderskiego festiwalu Le Guess Who.

OFF Festival Katowice 2017 odbędzie się w dniach 4-6 sierpnia, tradycyjnie już w Dolinie Trzech Stawów. Bilety w cenie 230 zł możecie kupić w OFF Sklepie.

OFF Festiwal
Czytaj dalej...

Śmierć Kliniczna nareszcie na winylu !

Siódmego listopada na stronie www.zima.slask.pl rusza przedsprzedaż LP Śmierci Klinicznej „Nienormalny świat”. To pierwszy winyl tej grupy, który ukazuje się równo trzydzieści pięć lat po jej utworzeniu. Wydawcą limitowanego nakładu jest firma Zima. Na płycie znalazło się osiem studyjnych utworów z lat 82-84 i trzy piosenki koncertowe. Nagrania są bardzo dobrej jakości i dobrze dokumentują muzyczną drogę zespołu.
Śmierć Kliniczna działała w Gliwicach w latach 1982-85. Trzon zespołu stanowili: Darek Dusza, Wojtek Jaczyczko, Marek Czapelski, Jerzy Mercik i Jacek Szafir. Z zespołem występowali również: Ziut Gralak, Mateusz Pospieszalski, PIotr Malak i Leszek Biolik. Grupa rozpoczęła karierę na festiwalu Jarocin 82, potem zagrała w kraju cykl koncertów klubowych. Od roku 1983 występowała na wszystkich liczących się festiwalach rockowych w Polsce (Jarocin, FAMA, Opole, Rockowisko, Rock Arena). O zespole powstał film dokumentalny, a piosenka "Paciorek" została wykorzystana w filmie fabularnym "To tylko rock". Muzycy nagrali dwa single, jeden z utworów ("Nienormalny świat") przez długie miesiące gościł na Liście Przebojów Trójki. Niestety następną piosenkę zdjęła cenzura. Zespół nie miał w tamtych czasach możliwości nagrania płyty, co było jednym z powodów zaprzestania działalności. Siłą Śmierci Klinicznej było oryginalne i nowatorskie łączenie stylów: punka, nowej fali, reggae czy ska. Muzycy nie bali się też eksperymentów i improwizacji. Słuchaczy przyciągały również intrygujące teksty piosenek, znacznie odbiegające od punkowych schematów.
Pomimo wielu propozycji Śmierć Kliniczna nie reaktywowała się i reaktywować się nie zamierza. Wyjątkowo we wrześniu tego roku Darek Dusza i Jurek Mercik zagrali brawurowy koncert z okazji 35-o lecia powstania zespołu.

Darek Dusza

Śmierć Kliniczna "Nienormalny świat"

A
1. Jestem ziarnkiem piasku 03:43 (muz. Dariusz Dusza, Marek Czapelski, Wojciech Jaczyczko, sł: Dariusz Dusza)
2. ASP 04:20 (muz. Wojciech Jaczyczko, sł. Dariusz Dusza)
3. Psychopata 04:13 (muz. Wojciech Jaczyczko, sł: Wojciech Kurdziel)
4. Nasza edukacja  03:52 (muz. i sł. Dariusz Dusza)
5. Nienormalny świat 03:28 (muz. i sł. Dariusz Dusza)
B
1. Mój pierwszy pogrzeb 04:43 (muz. Dariusz Dusza, Marek Czapelski, Wojciech Jaczyczko, Jerzy Mercik, sł: Dariusz Dusza)
2. Paciorek 02::07 (muz. i sł. Dariusz Dusza)
3. Zarąbałem Cię siekierą 01:53 (muz. Dariusz Dusza, Marek Czapelski, Wojciech Jaczyczko, Jerzy Mercik, sł: Wojciech Kurdziel)
4. Nie przepraszaj, że istniejesz 04:44 (muz. Dariusz Dusza, Marek Czapelski, Wojciech Jaczyczko, Jerzy Mercik, sł: Marek Czapelski)
5. Brzemienny cmentarz 02:15 (muz. Dariusz Dusza, Marek Czapelski, Wojciech Jaczyczko, Jerzy Mercik, sł: Marek Czapelski)
6. W potylicę 05:21 (muz. Dariusz Dusza, Marek Czapelski, Wojciech Jaczyczko, Jerzy Mercik, sł: Wojciech Kurdziel)

Dariusz Dusza - gitara
Wojciech Jaczyczko - bas
Marek Czapelski - bębny
Jerzy Mercik - wokal (str. A utwory 2, 4, 5: str. B utwory 1, 2, 3)
Jacek Szafir - wokal, przeszkadzajki (str. A utwory 1, 2, 3, 4, 5: str. B utwory 4, 5, 6)
Piotr Malak - saksofon (str. A utwory 2 i 5)
Mateusz Pospieszalski - saksofon (str. B, utwory 4, 5, 6)
Ziut Gralak - trąbka (str. A utwory 1 i 3)
projekt okładki: Mirosław Ryszard Makowski
mastering: Jarek Toifl
Czytaj dalej...

TORTURE OF HYPOCRISY prezentuje nowy album o Czarnobylu

Torture of Hypocrisy to groove metalowa grupa założona w 2007 roku w Mikołajkach. Pierwsze demo zostało wydane w 2009 r. Rok później zespół wydał debiutancki album "Random Perspectives of Reality", a także opublikował teledysk do utworu "Last Logical Process". W 2013 r. zespół opublikował dobrze przyjęty singel "Mass Murder Mechanism", który został umieszczony na składance MUSICK MAGAZINE "Budząc umarłych".

W styczniu 2014r. ukazał się album "Random Augmentation", który zdobył wysokie noty w portalach internetowych. W styczniu 2016 grupa opublikowała nowy singiel "Man vs. Technology" - utwór z nadchodzącej trzeciej płyty.

"RBMK-1000" to album w pełni koncepcyjny oparty o wydarzenia związane z katastrofą w Czarnobylu. Gościnnie na płycie występuje MoozE - kompozytor ścieżki dźwiękowej do kultowej gry komputerowej "S.T.A.L.K.E.R - Shadow of Chernobyl", a także włoski ambient designer Uzbazur. Album "RBMK-1000" został przygotowany w roku 30 rocznicy katastrofy w Czarnobylu. Wszystkie publikacje zostały wyprodukowane całkowicie niezależnie.

Styl ToH charakteryzuje się dużą dawką groove, surowością riffów oraz nastawieniem na kompozycję i tekstami w języku angielskim. Prasa internetowa niejednokrotnie porównywała stylistykę i brzmienie utworów ToH do zachodniej czołówki takiej jak: Fear Factory, Exodus, Destruction czy Meshuggah. Zespół w swoich tekstach podejmuje zróżnicowaną tematykę, która mimo wielowątkowości ma motyw przewodni i odzwierciedlenie w nazwie grupy. Poruszane w tekstach manipulacje władzy i religii, patologie, teorie spiskowe, terroryzm i moralny upadek człowieka łączą się z industrialną estetyką art-worku i wizerunku zespołu. Torture of Hypocrisy zagrało do tej pory na jednej scenie z takimi kapelami jak: THY DISEASE, KHROMA, KAATAKILLA, FETO IN FETUS, TEHACE, INSIDIUS, R.O.D i inni.

Profil FB zespołu: https://www.facebook.com/tortureofhypocrisy/


 

Cantaramusic
Czytaj dalej...

ZEAL & ARDOR – nowy artysta w MVKA!

Taka sytuacja: Tarantinowski Django poświęca na scenie kozła, intonując w tym samym czasie niewolnicze śpiewy i wrzaski przy akompaniamencie skrzeczących gitarowych riffów. Następnie rytmiczny grzechot łańcuchów przechodzi w diabelskie wezwanie i przywołuje dziwnie znajome black metalowe melodie rodem z Norwegii. Właśnie taka mieszanka gatunków muzycznych została internetową sensacją i zwraca na siebie uwagę od kwietnia tego roku, a odpowiedzialny za to jest artysta, który ukrywa się pod pseudonimem Zeal & Ardor.


Nadchodzący album “Devil Is Fine”, który ukaże się 24 lutego 2017 roku, tematycznie koncentruje się wokół bardziej typowych dla black metalu kwestii – rytuały, ofiary z ludzi, ogień i krew. Zeal & Ardor nadaje bluźnierstwom nowy wymiar, poprzez teksty w stylu niewolniczego spiritual. Jest to swoisty black metal z pól bawełny.  


Zeal & Ardor to dzieło jednego człowieka, a jest nim amerykańsko-szwajcarski muzyk Manuel Gagneux. Jego podejście  opiera się na historii alternatywnej i wywodzi się z dwóch myśli: chrześcijaństwo zostało narzucone amerykańskim niewolnikom (podobnie jak zrobiono to w Norwegii), a black metal w latach 90. wyrósł jako wyraz buntu w stosunku do monoteizmu. Co by się stało, jeśli amerykańscy niewolnicy zbuntowaliby się w podobny sposób? Albo po prostu – jak brzmiałoby diabelskie spirituals w ich wykonaniu?


Album promować będzie podwójny singiel „Devil Is Fine” oraz „Children’s Summon”, który ukaże się 11 listopada, tego samego dnia rozpocznie się przedsprzedaż płyty, o której Noisey mówi, że jest to jeden z najbardziej intrygujących albumów tego roku. Tytułowego utworu można posłuchać w tym miejscu: https://soundcloud.com/mvka/01-devil-is-fine/s-ruxbq.


Gagneux komentuje: „’Devil Is Fine’ nie powstał z myślą, żeby usłyszało go wielu ludzi. Nie ma tutaj żadnych stylistycznych kompromisów, tylko rzeczy, które osobiście lubię.”


Zeal & Ardor na żywo pojawi się w Europie wiosną 2017 roku. Jak Gagneux zapowiada w rozmowie z toiletovhell.com: „Chciałbym, żeby było to coś pomiędzy koncertem a poważnie porąbanym graniem. Nie tylko coś, czego ludzie wcześniej nie słyszeli, ale coś, czego ludzie nigdy wcześniej nie widzieli, coś, co pozostawiłoby ich przerażonymi, słabymi, ale i w przekonaniu, że pokochali to doświadczenie. Do tego właśnie dążę”. Trasa wygląda następująco:


14.04.2017 - CH - Basel, Czar Fest


19.04.2017 - FR - Paryż, Backstage By The Mill


20.04.2017 - UK - Londyn, Underworld


21.04.2017 - NL - Tilburg, Roadburn Festival


22.04.2017 - DE - Berlin, Urban Spree


24.04.2017 - CZ - Praga, Roxy


25.04.2017 - PL - Warszawa, Hydrozagadka


26.04.2017 - GR - Ateny, Kyttaro


03.05.2017 - IT - Milan, Lo Fi Club


04.05.2017 - CH - Genewa, Usine





Więcej informacji:


http://www.facebook.com/zealandardor
Czytaj dalej...

GRAMY DLA MARKA AŁASZEWSKIEGO

22 listopada w warszawskiej Stodole o godz. 19:00 rozpocznie się wyjątkowy koncert gwiazd polskiego rocka „GRAMY DLA MARKA AŁASZEWSKIEGO”, z którego cały dochód przekazany zostanie na leczenie i rehabilitację kolegi muzyka, ale też malarza i kompozytora, który doznał ciężkiego udaru mózgu.

Na scenie Stodoły wystąpią m.in.: Małgorzata Ostrowska, Lech Janerka, Stanisław Soyka, Jacek Kleyff, Marek Bałata, Olaf Deriglassow, Ryszard Rynkowski, Leszek Cichoński,  Dziki Chacewicz, Tomasz Jaśkiewicz, Piotr Nalepa, Wojciech Ruciński, Krzysztof Ścierański oraz muzycy zespołów: Perfect, VooVoo, Lady Pank, T.Love, Budka Suflera, Tilt, Turbo, Sex Bomba, Trubadurzy, Oldbreakout, TSA, Polanie,  SBB, Tipsy Train, Wild Pig i wielu innych.

 Marek Ałaszewski  z wykształcenia jest artystą malarzem, a z zamiłowania kompozytorem, gitarzystą, autorem tekstów piosenek i wokalistą. Już jako student warszawskiej ASP rozpoczął swoją działalność muzyczną – był wokalistą i gitarzystą w zespole Pesymiści i Bardowie. W 1969 roku założył legendarny zespół Klan, w którym grał, dla którego pisał teksty oraz komponował muzykę. Był też współtwórcą pierwszego w Polsce widowiska baletowo-rockowego pt. „Mrowisko”. Po rozpadzie grupy w 1971 roku skupił się na działalności plastycznej, choć nie rozstał się z muzyką. Klan reaktywował w 1991. Do niedawna występował i był aktywny jako kompozytor i malarz. Niestety w maju br. doznał ciężkiego udaru, przeszedł dwie skomplikowane operacje. Obecnie przechodzi rehabilitację, która wymaga dużych nakładów finansowych. Rok temu Marek Ałaszewski brał udział w koncercie na rzecz Marka Karewicza, a dziś sam potrzebuje wsparcia.

 

Pomóżcie nam pomóc w powrocie Marka do zdrowia

 

Organizator:

Polska Fundacja Muzyczna i Klub Politechniki Warszawskiej „Stodoła”

 

Zapraszamy!

18:00 - otwarcie klubu

19:00 – rozpoczęcie koncertu

 

Bilety -  100 PLN (miejsca siedzące)

do kupienia w kasie klubu Stodoła (Warszawa ul. Batorego 10)

www.stodola.pl
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS