Menu

Supermodelka Małgorzata Bela w teledysku Sorry Boys do piosenki „Miasto Chopina”!

„Miasto Chopina” jest trzecim singlem z nominowanego do Fryderyka albumu Sorry Boys pt. „Roma”. Główną rolę w teledysku do piosenki zagrała Małgosia Bela - supermodelka, aktorka, z wykształcenia pianistka. Pełna surowej ekspresji Bela przywołuje na myśl największe kobiece kreacje z filmów Romana Polańskiego. Klip można zobaczyć tutaj: https://youtu.be/nJMObdHvs-4

Bela Komoszyńska mówi o „Mieście Chopina”: „Podczas pracy nad „Romą” często towarzyszył mi Chopin, jego muzyka, biografia, filmy o nim. W domu pojawiło się pianino nazwane Franciszek (na cześć drugiego imienia Chopina), które słychać od pierwszych dźwięków utworu. Tak Warszawa stała się scenografią do Miasta Chopina. Autorami wideoklipu są twórcy ze „Szkoły Teledysków”. Widzimy w tym obrazie coś nieuchwytnego, co się wydarza raz na jakiś czas i sprawia, że jesteśmy w środku, w „sklepie z pamiątkami””.

Mystic Production
Czytaj dalej...

Soundedit ’17 – Najbardziej tajemniczy zespół wystąpi w Łodzi

The Residents to ikona w świecie muzyki eksperymentalnej. Mają na koncie przełomowe prace w dziedzinie elektroniki, trance’u, punku czy industrialu. Zespół jest jedną z największych tajemnic w świecie muzyki. Nikt nie zna prawdziwiej tożsamości artystów. Specjalny koncert przeznaczony dla publiczności Soundedit przygotuje również mistrz i pionier polskiej muzyki elektronicznej – Marek Biliński.

W ciągu całej kariery członkowie grupy The Residents ani razu nie zdradzili swojej prawdziwej tożsamości. Na scenie oraz podczas sesji zdjęciowych artyści zawsze są ubrani w kostiumy, zaś za wywiady i promowanie formacji odpowiedzialne jest The Cryptic Corporation.

Zadaniem The Cryptic Corporation jest również odwracanie uwagi od wskazówek prowadzących do rozwiązania zagadki tożsamości artystów tworzących amerykański zespół. Pojawiały się teorie, że The Residents to tak naprawdę formacja złożona z muzyków The Beatles lub Aerosmith.

The Residents wystąpi podczas 9. Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit. Koncert obędzie się w sobotę, 28 października w Klubie Wytwórnia.

Przed tajemniczym koncertem na scenie pojawi się jeden z najbardziej znanych polskich kompozytorów, pionier muzyki elektronicznej w Polsce – Marek Biliński. Instrumentalista wykorzystujący najnowsze oraz klasyczne elektroniczne instrumenty klawiszowe. Kompozycje artysty wywodzą się z najlepszych standardów muzyki klasycznej i romantycznej. Jego talent, wiedza, wyobraźnia łączą tradycję z wizją współczesnych dźwięków świata.

Muzyk popularność solową w Polsce zdobył bestsellerowym albumem „Ogród Króla Świtu” oraz wideoklipem „Ucieczka z Tropiku”, który przez telewidzów uznany został najlepszym klipem roku 1984. W tym czasie Marek Biliński miał już na koncie kolejną „złotą płytę” oraz szereg koncertów w kraju i za granicą. Artysta występował m.in. w: Berlinie, Hamburgu, Bremie, Pradze, Moskwie czy Kuwejcie. W plebiscytach na najpopularniejszego instrumentalistę przez pięć kolejnych lat (1981 – 1985) zajmował pierwsze miejsce.

Marek Biliński wystąpi podczas 9. edycji Festiwalu Soundedit. Koncert odbędzie się w sobotę, 28 października w Klubie Wytwórnia. Podczas uroczystej Gali artysta odbierze nagrodę „Człowieka ze Złotym Uchem” za „pionierskie dokonania w dziedzinie produkcji muzycznej”.

– Zawsze chciałem, by statuetka „Człowieka ze Złotym Uchem”, była symbolem jakości produkcji dźwiękowej oraz prawdziwą figurką ze ściśle limitowanej serii. Wydawać by się mogło, że w czerwcu ogłosiliśmy już wszystkie koncertowe atrakcje. Otóż, nie! Mamy Rok Awangardy, Soundedit pragnie być awangardą dosłownie. Przygotowujemy jeszcze kilka niespodzianek, również koncertowych. Program Soundedit '17 będzie bardzo bogaty – mówi Maciej Werk, dyrektor i pomysłodawca Festiwalu Soundedit.

Bilety na sobotni koncert Marka Bilińskiego i The Residents kosztują 115 zł. Bilety w sprzedaży: bilety24.pl, ticketpro.pl, biletomat.pl oraz w kasie Klubu Wytwórnia (ul. Łąkowa 29, tel.: +42 639 55 55, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Przypominamy, że w sprzedaży są również bilety na piątkowy koncert Gary’ego Numana oraz afterparty Daniela Millera kosztują 115 zł. Bilety w sprzedaży: bilety24.pl, ticketpro.pl, biletomat.pl oraz w kasie Klubu Wytwórnia.

Dostępne są również karnety na wszystkie koncerty, jakie odbędą się w Klubie Wytwórnia w ramach tegorocznej edycji Festiwalu Soundedit. Karnety w cenie 190 zł dostępne są: bilety24.pl, ticketpro.pl, biletomat.pl.

Absolwenci Uniwersytetu Łódzkiego, którzy pojawią się na w Klubie Wytwórnia z Kartą Absolwenta otrzymają 10 % zniżki.

Przypominamy również o biletach na koncert Michaela Nymana. Wydarzenie odbędzie się w Filharmonii Łódzkiej w niedzielę, 29 października o godz. 19.00. W programie znajdą się wszystkie najbardziej znane kompozycje artysty, w tym utwory skomponowane do filmów Greenawaya czy „Fortepianu”. Bilety w cenie: 199, 149 i 119 zł są dostępne wyłącznie na portalu Bilety24.pl. Współorganizatorem koncertu jest Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina.

Michael Nyman zaprezentuje również instalację multimedialną „NYman With A Movie Camera” w Fabryce Sztuki (ul. Tymienieckiego 3). Ekspozycja będzie dostępna od 29 października do 18 listopada. Na tę atrakcję, podobnie jak i wystawę Briana Griffina wstęp będzie wolny.

Hasło Soundedit ‘17 pozostaje bez zmian: „I Am The Sound”. Tak będzie mógł powiedzieć o sobie każdy, kto zechce razem z nami w Łodzi w ostatni weekend października poznawać tajniki pracy producentów muzycznych, wysłuchać prelekcji, uczestniczyć w warsztatach i dyskusjach panelowych. Niebawem ogłosimy kolejne, zaskakujące punkty programu tegorocznej edycji Festiwalu, która odbędzie się w dniach 26-29 października 2017.

I Am The Sound! – jestem brzmieniem. Jestem dźwiękiem. Jestem muzyką. Zapraszamy na Soundedit, zapraszamy do Łodzi.

Biuro prasowe Międzynarodowego Festiwalu
Producentów Muzycznych Soundedit
Czytaj dalej...

QUEENS OF THE STONE AGE WRACAJĄ Z NOWYM ALBUMEM

25 sierpnia, nakładem wytwórni Matador Records, ukaże się nowy album Queens Of The Stone Age, który będzie nosił tytuł ‘Villains’! Zapowiada go utwór 'The Way You Used to Do'.

“Tytuł ‘Villains’, nie jest oświadczeniem politycznym” – deklaruje Joshua Homme. „Nie ma nic wspólnego z Trumpem i całym tym gównem. Powody, że tak zatytułowaliśmy płytę są proste: 1) to słowo wygląda fantastycznie, 2) jest komentarzem do trzech wersji każdego scenariusza: twojego, mojego i tego, co się właściwie stało. Każdy potrzebuje kogoś lub czegoś – jakieś czarnego charakteru – przeciwko któremu będzie się buntował. Zawsze tak było. Tego nie da się kontrolować. Jedyną rzeczą, jaką naprawdę można kontrolować jest to kiedy odpuścisz”.


Po setkach epickich koncertów, porażkach, niewyjaśnionych urazach, jednym rockowym odjeździe z Iggy Popem oraz wielu nominacjach do nagrody Grammy, na swojej siódmej płycie ‘Villains’, Queens Of The Stone Age wracają z pustyni z nowymi bliznami i jakoś dziwnie ładniejsi.


Wyprodukowany przez Marka Ronsona, we współpracy z Markiem Rankinem i zmiksowany przez Alana Mouldera album, jest ich pierwszym pełnowymiarowym wydawnictwem od czasu ukazania się płyty „…Like Clockwork” z 2013 roku, który przyniósł grupie ich pierwszy numer jeden w Stanach Zjednoczonych (a także w Australii, Belgii, Irlandii, Portugalii i Szkocji oraz drugą pozycję w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Szwajcarii, Norwegii, Nowej Zelandii i Finlandii...).


W skład zespołu Queens Of The Stone Age wchodzą: lider, wokalista, gitarzysta i autor tekstów Joshua Homme, Troy Van Leeuwen (gitara, klawisze), Michael Shuman (bas), Dean Fertita (klawisze, gitara), Jon Theodore (perkusja).


Oszałamiająca szata graficzna powracającego ilustratora Boneface'a i brzmieniowe popisy składu, sprawiają, że ich nowa muzyka z jednej strony jest od razu rozpoznawalna, z drugiej przynosi nowe, zaskakujące elementy.


Jak mówi sam Homme: „najważniejszym aspektem tego albumu była próba przedefiniowania naszego brzmienia. Próba zadania i odpowiedzenia sobie na pytanie „jak powinniśmy brzmieć dzisiaj?”. Jeśli nie możesz nagrać znakomitej pierwszej płyty, powinieneś się zatrzymać. Jednak jeśli możesz nagrywać świetne płyty, ale twoje brzmienie nie ewoluuje, staje się to parodią oryginalnego brzmienia”.


Oceniając swoja rolę Mark Ronson dodaje: „Queens zawsze byli jednym z moich ulubionych rock'n'rollowych zespołów. Od momentu gdy poszedłem do Tower na Sunset i latem 2000 roku kupiłem „Rated R”. Więc to było surrealistyczne, że dopuścili mnie do swoich sekretów, pirackiego klanu – lub „jacuzzi”, jak lubi to nazywać Josh. Wiedziałem też, że moje podejście fana nie zatrzyma mnie w jacuzzi. Były podczas pracy nad płytą takie momenty, w których zdawałem sobie sprawę, że oglądam moich muzycznych bohaterów, robiących coś, co będzie moimi ulubionymi momentami z wszystkich płyt Queens. Możliwość bycia tego częścią, była jak spełnienie marzeń. Bardzo ciężkich, mrocznych, ale i cudownych marzeń”.


 Z kolei ich wieloletni współpracownik, Mark Rankin dodaje: „po chrzcie ogniem, jakim była praca nad „…Like Clockwork”, byłem podekscytowany, że mogę ponownie wejść do studia z wyzwaniem, by popchnąć brzmienie dalej, szczególnie, że w tę kreatywną miksturę był także zaangażowany Ronson. Chcieliśmy rozwinąć produkcję w bardziej współczesny sposób, jednak ciągle będącą organiczną i wykonywaną na żywo. Podnosząc zasłonę, okazuje się, że to, co wydaje się elektroniką, w rzeczywistości jest grane na żywo, a rzeczy nie są takie, jak się wydają przy pierwszym kontakcie. To co jednak zrobiliśmy, jest jednoznacznie w stylu Queens”.
A już od września grupa rusza w regularną trasę (w roli supportu wystapi Royal Blood), gdzie najpierw zwiedzi Amerykę, a od listopada będziemy mogli zobaczyć ich na kontynencie europejskim.


Tracklista:

1. Feet Don’t Fail Me

2. The Way You Used To Do

3. Domesticated Animals

4. Fortress

5. Head Like A Haunted House

6. Un-Reborn Again

7. Hideaway

8. The Evil Has Landed

9. Villains Of Circumstance

sonicrecords.pl
Czytaj dalej...

PUBLIC SERVICE BROADCASTING PREZENTUJE TELEDYSK DO „THEY GAVE ME LAMP”

Grupa Public Service Broadcasting zaprezentowała video do „They Gave Me A Lamp”. Teledysk został nakręcony na terenie opuszczonej kopalnii. W obrazie wykorzystano archiwalne nagrania przedstawiające społeczność związaną z tym miejsce. Video, autorstwa Briana Washa, można obejrzeć pod tym adresem: https://youtu.be/FWvK7Uffmts

 „Every Valley”  trafi na półki sklepowe 7 lipca nakładem wytwórni Play It Again Sam. Gościnnie w utworze wzięło udział brytyjskie trio Haiku Salut. Nowa kompozycja koncentruje się wokół historii ruchu kobiet zaangażowanych w strajk w kopalniach południowej Walii w latach 1984-1985.

 Nowy album zabierze słuchaczy w podróż po kopalniach południowej Walii. Poprzednie płyty koncentrowały się wokół tematyki II Wojny Światowej oraz wyścigu kosmicznego. „Every Valley”  przedstawia historie jednego przemysłu skupionego wokół jednego regionu, oddalonego od współczesnego świata. Te opowieści o buncie klasy robotniczej w tych burzliwych i niepokojących czasach nie mogą być bardziej aktualne.

 W listopadzie grupa wyrusza w trasę po Europie. 17 grudnia formacja wystąpi w warszawskiej Hydrozagadce.

PIAS
Czytaj dalej...

Rockblog33 prezentuje: BRIGHT OPHIDIA

BRIGHT OPHIDIA to progresywny metal z elementami jazzu i muzyki etnicznej, wzbogacony bogatą aranżacją drugiej gitary. Zespół grający zróżnicowane dźwięki  z oryginalnym wokalistą. Ciągłe zmiany tempa, beatów, nastroju i dźwięku. Nowatorskie podejście do grania w wykonaniu BRIGHT OPHIDIA zostało zarejestrowane na dwóch poprzednich albumach dla Metal Mind Productions - "Coma" (2003) i "Red Riot" (2004). Krążki otrzymały świetne recenzje krytyków i jeszcze lepsze opinie fanów. Zespół wystąpił podczas szeregu festiwali, takich jak Metalmania, Merciless East Festival, Hunter Fest i Kaliningrad Bike Show. Ostatni krążek "Set Your Madness free" (2009) wydany przez Revolution Records to zróżnicowany materiał, od progresywnego metalu, przez electro-rock, jazz, industrial czy nawet gotyk. Tu nie ma granic. "Set Your Madness Free" to muzyka w nowym wymiarze. Aktualnie grupa przygotowuję swój czwarty album „Fighting The Gravity”, który pojawi się na jesieni 2017 r. Płyta ukaże się nakładem Pronet Records z którą 13 czerwca 2017 r. zespół podpisał umowę wydawniczą i promocyjną. Zwiastun nowej płyty w postaci czterech utworów muzycznych:  Stronghold, My Lust My Fear, Volcano oraz Swallow Me, można usłyszeć na EP-ce Against The Light” (2015). Również utwór My Lust My Fear został zamieszczony na słowackiej składance The Metal Music GobAliance Compilation Vol. 2, a sam zespół jako jedyny z Polski znalazł się na wydawnictwie wśród 18 zespołów z 13 zakątków świata.

Skład:
Adam Bogusłowicz – voc, Przemek  Figiel – guit., Cezary Mielko – drums, Mariusz Rusiłowicz – bass, Marek Walczuk – guit.
Linki:
https://www.facebook.com/Bright-Ophidia-150748701713426/?fref=ts
https://www.youtube.com/watch?v=RPxMJoGwwAQ
www.brightophidia.pl
Kontakt:
Cezary Mielko
+48 519-166-111
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Czytaj dalej...

RIDE NOWY TELEDYSK I PREMIERA ALBUMU

Z okazji premiery albumu „Weather Diaries” zespół Ride zaprezentował teledysk do utworu „All I Want”. Video można obejrzeć pod tym adresem: https://youtu.be/zzSDDrtYpGY Klip wyreżyserowała Jade Mortimer. „To świetny utwór. Chciałam zbudować obraz wokół jego tempa i klimatu. Pierwsza myśl jaka przeszła mi przez głowę po przesłuchaniu „All I Want” był motyw podróży. Główny bohater ucieka przed czymś lub biegnie ku czemuś. Jest spocony, zmęczony, wyczerpany i w bólu.  Zależało mi na uchwyceniu jego emocji za pomocą światła i ruchu kamery” – mówi Jade Mortimer.

Zespół Ride, po ponad 20 latach, powrócił z nowym krążkiem. Album zatytułowany „Weather Diaries”  ma dzisiaj swoją premierę. Krążek ukazał się pod szyldem wytwórni Wichita Recordings. Nad produkcją płyty czuwał znany DJ, producent i mixer Erol Alkan. Za miksy odpowiedzialny jest Alan Moulder (Arctic Monkeys, The Smashing Pumpkins, The Killers).

PIAS
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS