Menu

Nowy rzeszowski projekt - Gerard Magnus Band !

Gerard Magnus Band został powołany do życia w 2020 roku z inicjatywy Tomasza Rzeszutka, lidera zasłużonego dla rzeszowskiej sceny rockowej zespołu Jesus Chrysler Suicide, a także basisty KSU.
Projekt GMB powstał z chęci stworzenia akustycznych wersji numerów JCS.

W kwietniu br. w serwisach streamingowych miała miejsce premiera singla "Open Space II", zespół udostępnił też video do utworu "Kariera Metodema II" (live session).

Tak o genezie projektu GMB opowiada Tomasz Rzeszutek:

"Pomysł na zagranie utworów JCS na akustycznych gitarach powstał w mojej głowie już dawno temu, ale z różnych powodów nie mogłem go zrealizować.
Dwa lata temu, gdy przyszedł czas lockdawnu i przestaliśmy grać koncerty, zastanawiałem się co tu zrobić, żeby nie zwariować. Postanowiłem wtedy, że spróbuję urzeczywistnić swoje dawne plany.
Do ich realizacji motywowało mnie też poczucie, że w tym ciężkim dla nas wszystkich okresie teksty JCS stały się jakby jeszcze bardziej aktualne.
Odświeżyłem stare szkice nagrane na gitarze akustycznej, dołożyłem nowe pomysły i tak w 2 miesiące powstał całkiem spory materiał.
Nie ukrywam, że do tworzenia inspirowała mnie muzyka rockabilly, blues i country, jak i również stare westerny, które jakby powróciły do mnie z przeszłości. Myślę, że ten powrót do korzeni nie był przypadkowy, bo to co się obecnie dzieje w jakimś stopniu przypomina mi tamte czarno-białe czasy.
Aby jednak nie obciążać Jesus Chrysler Suicide za bardzo radykalnymi i odbiegającymi od stylistyki rockowej numerami postanowiłem stworzyć projekt pod nową nazwą Gerard Magnus Band, pochodzącą od mojej ksywy na facebook'u.
Zaprosiłem do składu Marcina, Jurka i Michała z którymi na co dzień gram w JCS, a po jakimś czasie doszedł do nas jeszcze Krzysiek Pasieka grający na gitarze elektrycznej.
W tym składzie zarejestrowaliśmy na sali prób kawałek "Świnia na tronie", a potem kolejny tym razem już na żywo nagrany numer "Kariera Metodema II".
Trochę dłużej pracowaliśmy nad piosenką "Open Space II", którego miksem i masteringiem zajął się Haldor Grunberg znany ze współpracy z takimi zespołami jak Behemoth, czy Me And That Man. Tekst do tej piosenki został trochę zmodyfikowany przy współpracy z Jackiem Sadło, a gościnnie na instrumentach klawiszowych zagrał tutaj Grzegorz Trychta.

Chcielibyśmy teraz wyjść z naszym "psychocountry" do ludzi, zagrać kilka fajnych koncertów i dać naszym fanom i sobie również, trochę radości w tych ciężkich czasach."
Czytaj dalej...

EDITORS POWRACA, W ROZSZERZONYM SKŁADZIE, Z ENERGETYCZNYM NOWYM SINGLEM "HEART ATTAC

Zespół Editors powraca z nowym singlem "Heart Attack".Utwór jest ich pierwszym nowym materiałem od 2019 r. i debiutanckim wydawnictwem w ich najnowszym wcieleniu z nagrodzonym Ivor Novello kompozytorem i producentem Benjaminem Johnem Powerem, znanym jako Blanck Mass, który dołącza do zespołu jako pełnoprawny członek.

Pulsująca elektronika, syntezatory inspirowane latami 80-tymi i epickie, napędzające podkłady perkusyjne sprawiają, że "Heart Attack" jest idealnym wstępem do nowej ery Editors, a jednocześnie bezproblemowo wpisuje się w śpiewnik zespołu - gotyckie brzmienie i ponury wokal Toma Smitha sprawiają, że jest on natychmiast rozpoznawalny. "Heart Attack to piosenka o obsesji, o zatraceniu się w kimś, to makabryczna piosenka miłosna" - mówi Smith.


Przy tworzeniu teledysku Editors współpracowali z pionierskim reżyserem i artystą wizualnym Felixem Geenem, który wykorzystał przełomową technologię sztucznej inteligencji, aby stworzyć rozległą, mrocznie-psychodeliczną podróż wizualną.


"Zazwyczaj, kiedy tworzę teledysk, staram się wczuć w piosenkę i znaleźć obraz, który najwyraźniej z nią rezonuje. Ostatnio w swoich teledyskach wykorzystuję sztukę generowaną przez AI. Jest to stosunkowo nowa technologia, ale jej rozwój cały czas przyspiesza. Nie wiadomo jeszcze, jaki będzie jej potencjał, by całkowicie zrewolucjonizować proces tworzenia obrazu. Obecnie myślę o pracy z AI jak o współpracy z szalonym autorem, który wziął za dużo LSD. Z pewnością jest to dość interesujące, być zabranym w psychodeliczną podróż przez komputer, który widział za dużo” - mówi Felix Geen.


Współpracując wcześniej z Editors, jako producent szóstego albumu „Violence”, Benjamin John Power dołącza do Smitha, Justina Lockey'a, Elliotta Williamsa, Russella Leecha i Eda Lay'a i rozpoczyna kolejny rozdział zespołu, który nigdy nie stał w miejscu pod względem twórczym. Mówiąc o tej zmianie, wyjaśnia: „Po pięciu latach owocnej współpracy, dołączenie do Editors wydawało się bardziej naturalną koleją rzeczy niż decyzją, którą trzeba było podjąć. Wiemy, że dobrze nam się razem pracuje, mamy podobne podejście twórcze i jesteśmy bardzo bliskimi przyjaciółmi. Bycie częścią 'twórczego konglomeratu' to coś, czego nie doświadczyłem od jakiegoś czasu, więc bycie częścią czegoś większego, co działa w ten sposób, jest zarówno wyzwalające jak i ekscytujące”.


"Heart Attack" rozpoczyna kolejną erę jednego z najbardziej intrygujących i trwałych zespołów muzycznych w Wielkiej Brytanii. Wszystkie 6 albumów studyjnych Editors trafiło do pierwszej dziesiątki brytyjskiej listy najlepiej sprzedających się płyt, z czego dwa były numerami 1, a ich debiut, „The Back Room” znalazł się na krótkiej liście do Mercury Prize. Podczas ostatniej trasy koncertowej Editors zagrali swój największy jak dotąd koncert w Wielkiej Brytanii w OVO Arena na Wembley w 2020 r., co świadczy o ich stale rosnącej popularności. Równie imponujące sukcesy odnieśli za oceanem, regularnie wyprzedając trasy koncertowe i występując na najważniejszych festiwalach w Europie i poza nią. Prawdopodobnie kluczem do ich długowieczności jest ich zdolność do ciągłego rozwijania swojego brzmienia, przy jednoczesnym zachowaniu bezkompromisowej wizji. Jeśli "Heart Attack" jest czymś, co może być dowodem, kolejny rozdział zapowiada kontynuację tego trendu.

źrodło: PIAS
Czytaj dalej...

DEAD CAN DANCE zagra wyjątkowy koncert w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina

Zespół Dead Can Dance wrócił na scenę i wyruszył w nową, europejską trasę koncertową „Europa – 2022”. Brendan Perry, Lisa Gerrard wraz zespołem wybitnych muzyków powracają do Polski na dwa kocnerty.

Oprócz koncertu 5 maja w łódzkiej Atlas Arenie, który już niebawem, duet zagra wyjątkowy kameralny koncert w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. F. Chopina w Gdańsku 26 października 2022 r.

Twórczość zespołu przepełniona jest inspiracjami nieznającymi granic geograficznych ani czasowych. W ich kompozycjach swobodnie mieszają się ze sobą elementy europejskiej muzyki średniowiecznej, celtyckiego folku, awangardowego popu czy darkwave. Ta starannie dobrana mieszanka tworzy jedyne w swoim rodzaju brzmienie, które wśród polskiej publiczności osiągnęło kultowy status.

Podczas obydwu koncertów będziemy mogli usłyszeć przekrój kilkudziesięcioletniej twórczości zespołu. Nie zabraknie najbardziej znanych i lubianych kompozycji z takich albumów jak The Serpent’s Egg, Aion i Into The Labyrinth oraz wielu innych.

źródło: Charm Music Polska
Czytaj dalej...

Teledysk dla Ukrainy "Chcemy mieć sny"- Grzane Wino, Sebastian Riedel, KSU i przyjaciele

W piątek 14 kwietnia o godz. 8-mej odbyła się premiera teledysku dla Ukrainy do utworu "Chcemy mieć sny. Rzeszowski zespół Grzane Wino wraz z zaprzyjaźnionymi artystami stworzył utwór, w którym wyraża swój bunt przeciwko bestialstwu władz rosyjskich na bezbronnych ludziach, w tym dzieci w Ukrainie. „Chcemy mieć sny” to nie tylko obraz bólu matek i dzieci dotkniętych wojną, ale także apel o spełnienie prostych marzeń każdego człowieka - o spokojne sny! Przesłaniem utworu jest empatia do człowieka, nadzieja i wiara, że los Ukraińców się odmieni.

W projekcie bezinteresownie wzięli udział znani artyści: Sebastian Riedel (Cree), Eugeniusz Olejarczyk „Siczka” (KSU), zespół Perspective Band, Konrad Baum (DOC),Małgorzata Boć (Revolution) oraz wyjątkowa i delikatna artystka ukraińska Valentina Maslovska.
Czytaj dalej...

Luxtorpeda z zestawem pieśni bojowych!

Już 6 maja ukaże się najnowszy album Luxtorpedy - "Omega". To analogowe i bezkompromisowe oblicze zespołu jest najmocniejszym krążkiem w historii tej formacji. Przygotujcie się na najlepsze!

"Jakiś czas temu po jednym z koncertów Hans zaproponował, aby nagrać album będący wiązanką czegoś, co nazywamy pieśniami bojowymi" - tak o genezie tego krążka opowiada Robert "Litza" Friedrich - "czyli mocna treść i maksimum energii - utwory po dwie i pół minuty, szybko i do przodu. Wszyscy polubili ten pomysł, dlatego gdy weszliśmy do studia i zaczęliśmy grać, nawet nie zorientowaliśmy się, że mamy gotowy materiał na nową płytę."

Na najnowszej płycie Luxtorpedy znalazło się 11 premierowych utworów - ostro komentujących rzeczywistość oraz kondycję współczesnego świata i człowieka. Do takich tekstów musiała powstać mocna i surowa muzyka, brzmieniem nawiązująca do lat 90. Litza: "Przy tworzeniu „Omegi” siedziałem nad muzyką przy użyciu bardzo oldschoolowego wzmacniacza z lat 80., który w dużej mierze zainspirował mnie do napisania takich riffów, jakie można tam usłyszeć i w ogóle całego klimatu materiału. Co więcej produkcja również wypadła mocno oldschoolowo. Nie używaliśmy żadnych komputerowych plug-inów, tylko miksowaliśmy całość przy pomocy naszego starego miksera w stu procentach analogowo. Wyszła nam rzecz osadzona w starych czasach, lecz nawiązująca do współczesnych problemów."

Płytę promują 3 utwory: bezkompromisowa i surowa "Hydra", "Krew z Krwi"- utwór, który dobitnie pokazuje, że moc tkwi w prostych riffach i mocnym przekazie, oraz najnowszy singiel "Antonówka", traktujący o ataku na wolność słowa i jak komentuje Litza:"ataku na prawdziwe znaczenie pewnych określeń. Te rzeczy są obecnie w rękach manipulatorów próbujących obrzydzić nam to, co jest pewne i wartościowe."

Do płyty dołączone są wersje instrumentalne oraz kod do pobrania plików w wysokiej jakości - dla tych, którym brzmienie mp3 nie wystarcza.

Lista utworów:

1. Antonówka
2. Melisa
3. Hydra
4. Krew z krwi
5. Ofiara z woli boli
6. Fetor mentora
7. Przygotuj się na najlepsze
8. Rauchen
9. Podkute kto pyta
10. Bezkres
11. Ja

+ wersje instrumentalne (12-22)

źródło: Metal Mind Productions
Czytaj dalej...

Tool prezentuje limitowane wydanie „Fear Inoculum”

Niecierpliwie wyczekiwane, limitowane 5-płytowe winylowe wydanie „Fear Inoculum” jest już dostępne w zupełnie nowej odsłonie!

Adam Jones zmienił koncepcję i tak już imponującego opakowania albumu. Z każdą 180-gramową płytą winylową ozdobioną unikalnym grawerem, której towarzyszy misterny obrazkowy booklet zawierający nigdy wcześniej niewidzianą grafikę. W pudełku znajduje się limitowany set 5 płyt wraz z nową okładką.

Długo oczekiwany album „Fear Inoculum” wydany w sierpniu 2019 roku zadebiutował na szczycie wielu list sprzedaży oraz zdobył szerokie uznanie krytyków. NME przyznał płycie idealne pięć gwiazdek i uznał ją za „o wiele więcej niż tylko album”, NPR dodał, że warto było czekać na nią 13 lat, The Guardian ogłosił wydanie „spuścizną zespołu”, Visions nazwał kolekcję 10 utworów „doskonałą”, a Kerrang! przyznał, że „Tool wykraczają poza własne granice”.


Legendarny zespół Tool powraca do Europy na pierwszą trasę po kontynencie od czasu wydania „Fear Inoculum” w 2019 roku. Niecierpliwie wyczekiwana trasa rozpocznie się 23 kwietnia w Kopenhadze i potrwa dwa miesiące. Już 21 maja Tool zagra w krakowskiej Tauron Arenie. Tool po raz ostatni odwiedził Polskę w ramach Impact Festival w 2019 roku. Tego nie można przegapić!

W skład Tool wchodzą Danny Carey (perkusja), Justin Chancellor (bas), Adam Jones (gitara) i Maynard James Keenan (wokal). Zespół powstał w 1990 roku i wydał do tej pory pięć albumów studyjnych: „Undertow” (1993), „Ænima” (1996), „Lateralus” (2001), „10,000 Days” (2006) i „Fear Inoculum” (2019); dwie EP-ki: „72826” (1991) i „Opiate” (1992) oraz limitowany boxset „Salival” (2000). Tool ma na koncie cztery nagrody Grammy, w tym trzy za najlepszy metalowy występ („Ænima” w 1998, „Schism” w 2002 i „7empest” w 2020).

źródło: Sony Music Poland
Czytaj dalej...
Subskrybuj to źródło RSS